Blog
De ideeën en oplossingen in deze blog-artikelen maken deel uit van de ISM-methode. Deze methode biedt een IT-organisatie een volledig geïntegreerde werkwijze. Een werkwijze op zowel strategische, tactisch en operationeel niveau. In ISM zijn de meest praktische ideeën uit ITIL®, Lean, DevOps en OBM geïntegreerd in één compact en toepasbaar framework. Het ISM-gedachtengoed is als open source vrij en universeel toepasbaar. Deze teksten zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen met bronvermelding vrijelijk verspreid worden.

Modern Service Management, everything comes together!
Nog nooit was de wereld van Service Management zo in beweging als de laatste jaren. People, Process en Product: alles beweegt, maar hoe komt dit samen in Modern Service Management? Agile is het grote buzzword, maar ook Service Automation, DevOps, Chapters, Squads,...

If your CV doesn’t mean Customer Value, it has no value
Creating Customer Value is the only justification of our work. No matter if we are managing, supporting or operational active, more and more we realize that everything we do, should be done with the customer, and with customer value in mind. So your CV (Curriculum...

Eigen IT-processen bestaan niet. Stop met schrijven, kies een standaard!
Om meteen maar met de deur in huis te vallen: eigen IT-processen bestaan niet. Toch denken veel bedrijven dat hun processen uniek zijn en dat eigen IT-processen beschrijven daarom noodzakelijk is. Maar ik heb bij meer dan honderd organisaties naar door henzelf...

Vergeet de klant, focus op je team!
Ik zie het vaak: aandacht voor de klant is verspilde moeite als de organisatie niet in staat is om goede services te leveren. Je bent dan een generaal zonder troepen. Directies en managers die hun klant willen helpen moeten eerst de organisatie op orde hebben. Het...
Modern Service Management, everything comes together!
Nog nooit was de wereld van Service Management zo in beweging als de laatste jaren. People, Process en Product: alles beweegt, maar hoe komt dit samen in Modern Service Management? Agile is het grote buzzword, maar ook Service Automation, DevOps, Chapters, Squads,...
If your CV doesn’t mean Customer Value, it has no value
Creating Customer Value is the only justification of our work. No matter if we are managing, supporting or operational active, more and more we realize that everything we do, should be done with the customer, and with customer value in mind. So your CV (Curriculum...
Eigen IT-processen bestaan niet. Stop met schrijven, kies een standaard!
Om meteen maar met de deur in huis te vallen: eigen IT-processen bestaan niet. Toch denken veel bedrijven dat hun processen uniek zijn en dat eigen IT-processen beschrijven daarom noodzakelijk is. Maar ik heb bij meer dan honderd organisaties naar door henzelf...
Vergeet de klant, focus op je team!
Ik zie het vaak: aandacht voor de klant is verspilde moeite als de organisatie niet in staat is om goede services te leveren. Je bent dan een generaal zonder troepen. Directies en managers die hun klant willen helpen moeten eerst de organisatie op orde hebben. Het...
ISM Portal
Zernikepark 4
9747 AN Groningen
info@ismportal.nl
050 - 5791387