Blog
De ideeën en oplossingen in deze blog-artikelen maken deel uit van de ISM-methode. Deze methode biedt een IT-organisatie een volledig geïntegreerde werkwijze. Een werkwijze op zowel strategische, tactisch en operationeel niveau. In ISM zijn de meest praktische ideeën uit ITIL®, Lean, DevOps en OBM geïntegreerd in één compact en toepasbaar framework. Het ISM-gedachtengoed is als open source vrij en universeel toepasbaar. Deze teksten zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen met bronvermelding vrijelijk verspreid worden.

ISM: een platform o.b.v. ITIL, Dev Ops, BiSL, VeriSM en Agile technieken
ISM, Integrated Service Management, is een praktische en integrale beheermethode. Het combineert de best practices en ideeën van ITIL, Dev Ops, BiSL, VeriSM en Agile technieken. Deze best practices zijn proefondervindelijk vastgesteld en hands on. De ISM-methode is namelijk het resultaat van een jarenlange praktische én theoretische ontwikkeling. Vele IT-organisaties en specialisten hebben hieraan meegeholpen, omdat zij de behoefte hadden aan toepasbare en gestandaardiseerde kaders waarbinnen ze succes kunnen bereiken.

ISM: ontwikkelplatform voor modern IT-servicemanagement in de publieke sector
De ISM-methode is een praktisch toepassingsmodel en uitermate geschikt voor IT-afdelingen in de publieke sector. De ISM-methode verbetert samenwerking, versimpelt werkwijzen en zorgt dus voor meer efficiëntie en samenhang. Met andere woorden: ISM is een ontwikkelplatform en helpt jouw organisatie met het realiseren van modern IT-servicemanagement.

De BIO: een compliancy-kans voor IT
De BIO, een unieke kans voor de IT-afdelingen in de overheid om met een compacte ITIL-toepassing (de ISM-methode) eenvoudig aan de compliancy en security-eisen te voldoen.

NEN7510: nuttige, moeilijke en toch goed haalbare uitdaging
Een succesvol management-model ligt aan de basis van compliancy. Dit blog behandelt deze uitdagingen voor de IT-afdeling en geeft daarbij aanknopingspunten om hiermee om te gaan. Leidend hierbij is het Integrated Service Management-model (het ISM-model), dat helpt bij het structureren en continu verbeteren van de werkwijze en dus ook de bescherming van persoonsgegevens binnen een zorgorganisatie.

Eenvoudig slagen voor de NEN7510, BIO en ISO 27001 audits.
Compliancy is binnen overheden en de zorgsector niet altijd een vanzelfsprekendheid. De correcte implementatie van de NEN 7510, BIO of ISO 27001 vergt vaak veel van een IT-afdeling.

Thuiswerken en de impact op leiderschap in de IT – 9 tips
Nederland is massaal gaan thuiswerken. Dat geldt ook voor IT-ers. Thuiswerken in de IT heeft grote impact en vraagt om andere samenwerking en leiderschap!

De ICT in de zorg kan niet zonder agile mindset
Digitaal innoveren is noodzakelijk om de kwaliteit van de ICT in de zorg te verbeteren en daarmee de zorg goed en betaalbaar te houden. De zorgvraag neemt in hoog tempo toe, met een groeiend tekort aan personeel en oplopende kosten tot gevolg. Tegelijkertijd doen...

De groeiende kloof tussen zorg en ICT, en hoe deze te overbruggen!
De invloed van de ICT op de zorg is de laatste tien jaar enorm toegenomen. De manier waarop patiënten en cliënten tegenwoordig zorg ontvangen, is niet meer te vergelijken met vroeger. Door de opkomst van e-health zijn zorg en ICT anno 2020 onlosmakelijk met elkaar...

NEN7510, de kans voor betere patiëntenzorg én IT-diensten!
Informatiebeveiliging in de zorg wordt vaak gezien als een last. Terwijl werken met NEN 7510 juist de kwaliteit van je patiëntenzorg kan verbeteren!

Verbeter de prestaties van je IT-team met een uniforme werkwijze
Goede IT-dienstverlening valt of staat met een uniforme samenwerking binnen je IT-team. In deze blog gaan we in op de 7 randvoorwaarden voor succes.
ISM: een platform o.b.v. ITIL, Dev Ops, BiSL, VeriSM en Agile technieken
ISM, Integrated Service Management, is een praktische en integrale beheermethode. Het combineert de best practices en ideeën van ITIL, Dev Ops, BiSL, VeriSM en Agile technieken. Deze best practices zijn proefondervindelijk vastgesteld en hands on. De ISM-methode is namelijk het resultaat van een jarenlange praktische én theoretische ontwikkeling. Vele IT-organisaties en specialisten hebben hieraan meegeholpen, omdat zij de behoefte hadden aan toepasbare en gestandaardiseerde kaders waarbinnen ze succes kunnen bereiken.
ISM: ontwikkelplatform voor modern IT-servicemanagement in de publieke sector
De ISM-methode is een praktisch toepassingsmodel en uitermate geschikt voor IT-afdelingen in de publieke sector. De ISM-methode verbetert samenwerking, versimpelt werkwijzen en zorgt dus voor meer efficiëntie en samenhang. Met andere woorden: ISM is een ontwikkelplatform en helpt jouw organisatie met het realiseren van modern IT-servicemanagement.
De BIO: een compliancy-kans voor IT
De BIO, een unieke kans voor de IT-afdelingen in de overheid om met een compacte ITIL-toepassing (de ISM-methode) eenvoudig aan de compliancy en security-eisen te voldoen.
NEN7510: nuttige, moeilijke en toch goed haalbare uitdaging
Een succesvol management-model ligt aan de basis van compliancy. Dit blog behandelt deze uitdagingen voor de IT-afdeling en geeft daarbij aanknopingspunten om hiermee om te gaan. Leidend hierbij is het Integrated Service Management-model (het ISM-model), dat helpt bij het structureren en continu verbeteren van de werkwijze en dus ook de bescherming van persoonsgegevens binnen een zorgorganisatie.
Eenvoudig slagen voor de NEN7510, BIO en ISO 27001 audits.
Compliancy is binnen overheden en de zorgsector niet altijd een vanzelfsprekendheid. De correcte implementatie van de NEN 7510, BIO of ISO 27001 vergt vaak veel van een IT-afdeling.
Thuiswerken en de impact op leiderschap in de IT – 9 tips
Nederland is massaal gaan thuiswerken. Dat geldt ook voor IT-ers. Thuiswerken in de IT heeft grote impact en vraagt om andere samenwerking en leiderschap!
De ICT in de zorg kan niet zonder agile mindset
Digitaal innoveren is noodzakelijk om de kwaliteit van de ICT in de zorg te verbeteren en daarmee de zorg goed en betaalbaar te houden. De zorgvraag neemt in hoog tempo toe, met een groeiend tekort aan personeel en oplopende kosten tot gevolg. Tegelijkertijd doen...
De groeiende kloof tussen zorg en ICT, en hoe deze te overbruggen!
De invloed van de ICT op de zorg is de laatste tien jaar enorm toegenomen. De manier waarop patiënten en cliënten tegenwoordig zorg ontvangen, is niet meer te vergelijken met vroeger. Door de opkomst van e-health zijn zorg en ICT anno 2020 onlosmakelijk met elkaar...
NEN7510, de kans voor betere patiëntenzorg én IT-diensten!
Informatiebeveiliging in de zorg wordt vaak gezien als een last. Terwijl werken met NEN 7510 juist de kwaliteit van je patiëntenzorg kan verbeteren!
Verbeter de prestaties van je IT-team met een uniforme werkwijze
Goede IT-dienstverlening valt of staat met een uniforme samenwerking binnen je IT-team. In deze blog gaan we in op de 7 randvoorwaarden voor succes.
ISM Portal
Zernikepark 4
9747 AN Groningen
Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden
info@ismportal.nl
088 - 2034000