ITSM-gebruikersenquête
Weet hoe uw klanten uw dienstverlening ervaren
Gebruikerstevredenheid staat bij vrijwel iedere IT-manager bovenaan zijn doelstellingen. En toch heeft vrijwel niemand een actueel inzicht in hoe tevreden de eindgebruikers nu zijn. De laatste rapportage is vaak meer dan een half jaar oud.
Gebruikerstevredenheid bepaalt de kwaliteit van uw IT-dienstverlening. Door deze tevredenheid in beeld te brengen ontstaat belangrijke stuurinformatie om de IT-dienstverlening te verbeteren, en de effecten van gemaakte keuzes te zien. Dat kan met de ITSM-gebruikersenquête.
Wat |
In de online ITSM-gebruikersenquête worden aan eindgebruikers vragen gesteld over hun ervaring met de IT-diensten en de IT-afdeling. Ook kunnen gebruikers aangeven welke punten verbetering behoeven en suggesties en commentaar geven. De enquête is anoniem, maar gebruikers kunnen ook aangeven dat ze benaderd mogen worden voor verdere toelichting. |
Hoe |
De ITSM-gebruikersenquête wordt online aangeboden. De resultaten worden door ons verzameld en uitgewerkt in een inzichtelijke rapportage. Indien gewenst wordt deze met ons besproken om zo tot een goede analyse te komen. Daarna worden actiepunten gedestilleerd en een terugkoppeling opgesteld die gecommuniceerd wordt naar de deelnemers en naar de IT-afdeling. Om een trendmatig inzicht in de ontwikkeling van de gebruikerstevredenheid te krijgen kan de enquête periodiek herhaald worden. |
Wanneer |
De enquête kan eenmalig gehouden worden, maar veel krachtiger is het om deze periodiek te herhalen. Dit kan eens per jaar, kwartaal of maand plaatsvinden, waarbij wij er voor zorgen dat een gebruiker niet vaker dan 1 x per jaar wordt benaderd. |
Inspanning |
Het invullen van de enquête vraagt niet meer dan 10 minuten. Uw inspanning bestaat uit het versturen van de uitnodigingen en het doorspreken van de resultaten met Servitect en het communiceren met de gebruikers en uw team. |
Contact |
Heeft u vragen over het ITSM-gebruikersenquête, neemt u dan gerust contact op met de leverancier:
|
Servitect
Servitect B.V. levert verschillende enquêtes. Ga naar de website voor meer informatie.
ISM Portal
Athenestraat 12
9403 DX Assen
info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000