Nieuws
Het nieuwe ISM-methode 5 boek is uit!
Daar is het dan! Het nieuwe ISM-methode versie 5 boek is uit. De belangrijkste oplossingen, gedachten, ideeën en meningen over modern IT-servicemanagement in één boek samengebracht. Toepasbaar voor iedereen.In het boek De ISM-methode versie 5 wordt de basiswerkwijze...
René van der Horst, nieuwe consultant bij Servitect
In juni is René van der Horst begonnen als Senior Consultant IT Service Management om de vraag naar onze succesvolle ISM-methode en producten en diensten op te kunnen vangen. Inmiddels heeft hij zijn eerste projecten afgerond en staat hij klaar voor nieuwe uitdagende...
Gelre gebruikt ISM voor nieuw EPD
Gelre ziekenhuizen zijn begin dit jaar gestart met het professionaliseren van de dienstverlening met de ISM-methode. Hiermee zijn ze beter voorbereid voor de overgang naar het Elektronische Patiënten Dossier HiX, dat staat voor Healthcare Information eXchange....
De professionalisering van de werkwijze binnen het snelgroeiende Wortell (case study)
Wortell is een organisatie die in drie jaar zo’n vijfhonderd procent is gegroeid in aantal medewerkers. Voor organisaties die zo’n flinke groei doormaken is het een uitdaging om de onderlinge communicatie en samenwerkingen tussen teams goed te laten verlopen. Wanneer...
Serious Gaming, serious results
Tijdens de corona periode hebben we geen games kunnen organiseren maar de afgelopen week konden we eindelijk deze leuke en leerzame techniek weer inzetten. Zo hebben we binnen een ICT-organisatie van een zorginstelling gekeken naar procesmatig werken en onderzocht hoe...
Streekziekenhuis Koningin Beatrix – Een grote stap vooruit met ISM-methode
De afdeling ZIT (Zorgtechnologie en IT) van het Streekziekenhuis Koningin Beatrix werkt al weer een tijd op basis van de ISM-methode. Onlangs is de afdeling algemene techniek bij deze manier van werken aangesloten. Marcia Emmer (Hoofd ZIT) geeft aan dat er erg...
Mix van ITSM-methoden populair
Wim Hoving heeft een artikel geschreven over de reden waarom een mix van ITSM-methoden populair is. Dit artikel is gepubliceerd bij Magazine AG Connect. Hij ziet bij IT-managers de wens dat ze graag hun werkwijze willen moderniseren met methodieken zoals DevOps, ITIL4...
Ultimo & ISM, zorgcongres Gouda 2022
Begin deze maand organiseerde Ultimo in Gouda haar zorgcongres en voor ISM was een fraaie stand ingericht in het historische vijftiende-eeuwse stadhuis in het centrum van Gouda. Ultimo en ISM zijn al jaren partners en samen helpen we onze klanten met het goed...
ISM Masterclass certificaat
We kregen al vaker de vraag: "Hebben jullie niet een certificaat van de ISM Masterclass om op mijn LinkedIn profiel te tonen". Dat was een prima idee en het stond al een tijd op onze actielijst. Deze maand hebben we het kunnen afvinken en is LinkedIn-certificaat een...
500e ISM Masterclass deelnemer
Vorige week was Karen Kok-Wassink, IT Service Level Manager bij Gelre Ziekenhuizen, de 500e ISM Masterclass deelnemer. Reden voor felicitaties en een bloemetje. Daarnaast werden alle deelnemers van deze 44e ISM Masterclass getrakteerd op gebak om dit jubileum te...
Het nieuwe ISM-methode 5 boek is uit!
Daar is het dan! Het nieuwe ISM-methode versie 5 boek is uit. De belangrijkste oplossingen, gedachten, ideeën en meningen over modern IT-servicemanagement in één boek samengebracht. Toepasbaar voor iedereen.In het boek De ISM-methode versie 5 wordt de basiswerkwijze...
René van der Horst, nieuwe consultant bij Servitect
In juni is René van der Horst begonnen als Senior Consultant IT Service Management om de vraag naar onze succesvolle ISM-methode en producten en diensten op te kunnen vangen. Inmiddels heeft hij zijn eerste projecten afgerond en staat hij klaar voor nieuwe uitdagende...
Gelre gebruikt ISM voor nieuw EPD
Gelre ziekenhuizen zijn begin dit jaar gestart met het professionaliseren van de dienstverlening met de ISM-methode. Hiermee zijn ze beter voorbereid voor de overgang naar het Elektronische Patiënten Dossier HiX, dat staat voor Healthcare Information eXchange....
De professionalisering van de werkwijze binnen het snelgroeiende Wortell (case study)
Wortell is een organisatie die in drie jaar zo’n vijfhonderd procent is gegroeid in aantal medewerkers. Voor organisaties die zo’n flinke groei doormaken is het een uitdaging om de onderlinge communicatie en samenwerkingen tussen teams goed te laten verlopen. Wanneer...
Serious Gaming, serious results
Tijdens de corona periode hebben we geen games kunnen organiseren maar de afgelopen week konden we eindelijk deze leuke en leerzame techniek weer inzetten. Zo hebben we binnen een ICT-organisatie van een zorginstelling gekeken naar procesmatig werken en onderzocht hoe...
Streekziekenhuis Koningin Beatrix – Een grote stap vooruit met ISM-methode
De afdeling ZIT (Zorgtechnologie en IT) van het Streekziekenhuis Koningin Beatrix werkt al weer een tijd op basis van de ISM-methode. Onlangs is de afdeling algemene techniek bij deze manier van werken aangesloten. Marcia Emmer (Hoofd ZIT) geeft aan dat er erg...
Mix van ITSM-methoden populair
Wim Hoving heeft een artikel geschreven over de reden waarom een mix van ITSM-methoden populair is. Dit artikel is gepubliceerd bij Magazine AG Connect. Hij ziet bij IT-managers de wens dat ze graag hun werkwijze willen moderniseren met methodieken zoals DevOps, ITIL4...
Ultimo & ISM, zorgcongres Gouda 2022
Begin deze maand organiseerde Ultimo in Gouda haar zorgcongres en voor ISM was een fraaie stand ingericht in het historische vijftiende-eeuwse stadhuis in het centrum van Gouda. Ultimo en ISM zijn al jaren partners en samen helpen we onze klanten met het goed...
ISM Masterclass certificaat
We kregen al vaker de vraag: "Hebben jullie niet een certificaat van de ISM Masterclass om op mijn LinkedIn profiel te tonen". Dat was een prima idee en het stond al een tijd op onze actielijst. Deze maand hebben we het kunnen afvinken en is LinkedIn-certificaat een...
500e ISM Masterclass deelnemer
Vorige week was Karen Kok-Wassink, IT Service Level Manager bij Gelre Ziekenhuizen, de 500e ISM Masterclass deelnemer. Reden voor felicitaties en een bloemetje. Daarnaast werden alle deelnemers van deze 44e ISM Masterclass getrakteerd op gebak om dit jubileum te...
ISM Portal
Athenestraat 12
9403 DX Assen
info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000