fbpx
3 november 2022

Serious Gaming, serious results

Game-impressie

Tijdens de corona periode hebben we geen games kunnen organiseren maar de afgelopen week konden we eindelijk deze leuke en leerzame techniek weer inzetten. Zo hebben we binnen een ICT-organisatie van een zorginstelling gekeken naar procesmatig werken en onderzocht hoe we dat kunnen verbeteren. De deelnemers hebben in een gesimuleerde haven gewerkt, waarin halffabricaten getransporteerd werden naar fabriekshallen waar de eindproducten werden geassembleerd.

Actuele knelpunten herkenbaar

In het spel hebben we het beheer aan het logistieke systeem gedaan: we moesten zorgen dat de fabrieken voldoende producten (volgens afspraken in een SLA) konden leveren. Met de Control-IT-4-ISM game worden actuele knelpunten in het team herkenbaar en bespreekbaar en wordt het effect van beter samenwerken ervaren. In het spel hebben we alle processen voorbij zien komen, en de mensen hebben ervaren wat procesmatig werken is en hoe ieder daar zijn rol in vervult.

Zelf ervaren

Dienstverlening is een teamprestatie. Het goed in beeld krijgen van het aansturen van de levering van IT-diensten aan de klant vergt samenwerking van veel partijen. Als deze onderlinge samenwerking hapert, dan loopt de dienstverlening niet. Vaak is het lastig op de werkvloer de haperende samenwerking weer vlot te trekken. Met een business game lukt dit vaak wel. In een ontspannen sfeer en even weg van de hectiek van het werk. Hier kunnen de medewerkers maar ook de leidinggevenden zelf ervaren wat hun rol in de dynamiek van het werk is. Immers, je neemt wel je persoonlijkheid naar de game mee. Het is een serieus spel maar met serieuze resultaten waar alle deelnemers van leren en die kennis weer kunnen toepassen in de dagelijkse praktijk.

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?
Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: 088-2034000
E: r.dijkstra@servitect.com

Remote werken zorgt voor meer flexibiliteit

Je hoort het regelmatig zeggen: "We zijn helemaal klaar met corona maar corona is nog niet klaar met ons". Het was dan ook een tegenvaller dat de 2e coronagolf ook daadwerkelijk doorzette en...

Updates ISMcompliancy

Het team achter ISMcompliancy zet zich voortdurend in om het systeem te optimaliseren en gebruikers de best mogelijke ervaring te bieden. Hoewel veel van deze verbeteringen zich achter de schermen...

STAD GEEL: GEBOUWBEHEER ONDER ISM-METHODE

Na de succesvolle implementatie van de ISM-methode bij de afdeling ICT in 2017 is de afdeling Patrimonium, die Gebouwbeheer uitvoert, de volgende. Patrimonium wil met de ISM-methode net zo als de...

Van Haren Learning Solutions neemt ISM Foundation examen activiteiten over

Met ingang van 1 januari neemt Van Haren Learning Solutions, onderdeel van Van Haren Publishing, de ISM Foundation examens over van Servitect. Het is tevens de start van een nauwere samenwerking...

René van der Horst, nieuwe consultant bij Servitect

In juni is René van der Horst begonnen als Senior Consultant IT Service Management om de vraag naar onze succesvolle ISM-methode en producten en diensten op te kunnen vangen. Inmiddels heeft hij...

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000