fbpx
17 augustus 2021

Gidon van Dongen, nieuwe consultant bij Servitect

Servitect is heel succesvol met de ISM-methode en de bijbehorende producten en diensten zoals de ISM compliancy tool, het besturingsinstrument BI-dashboarding en games en opleidingen. Het succes van deze producten trekt steeds meer instellingen, bedrijven en overheden aan. Om deze groei in dienstverlening op te vangen is deze maand Gidon van Dongen begonnen als ISM-consultant. Graag stellen we hem aan je voor.

Gidon van Dongen

Gidon is 37 jaar en opgegroeid in Vaassen en via Apeldoorn en Amstelveen uiteindelijk neergestreken in Amersfoort waar hij samenwoont met Margo. Gidon is een sportieve collega. Hij gaat graag voetballen, golfen, boulderen (klimsport), hiken, mountainbiken, squashen, boksen en zwemmen. Daarnaast vindt hij ook nog tijd om thuis te klussen. Op minder actieve momenten kijkt hij graag series, geniet hij van een hapje eten of leest hij een boek of gaat gamen.

Wat voor werk heb je hiervoor gedaan?
Mijn ervaring kenmerkt zich door verschillende functies binnen het IT-werkveld. Het leveren van passende service is hierin altijd de rode draad geweest, daar ligt ook mijn kracht en passie. IT Service Management heeft mij geholpen in het uitvoeren van mijn functies. Ik heb mezelf steeds verder ontwikkeld in het leveren van service. Hierbij heb ik veel positieve feedback gekregen.

Wat vind je leuk aan Servitect?
Ik vind het leuk dat Servitect zich vooral richt op het verbeteren van samenwerking, want ik vind goede samenwerking belangrijk in Service Management. “Alleen kun je niets, samen kun je alles”. Daarnaast spreekt het me aan dat Servitect zich richt op het promoten van de ISM-methode. Daarbij zijn vooral naamsbekendheid en adoptie belangrijk. Dat is een mooi doel om naar te streven.

Wat spreekt je het meeste aan in deze job?
Mijn vorige functies waren vooral gericht op het leveren van passende service, en nu ga ik anderen helpen om passende service te leveren. Dit past goed bij mijn kernkwaliteit hulpvaardigheid. Wat mij verder aanspreekt aan mijn functie is dat ik mezelf op meerdere vlakken kan ontwikkelen. Ik start in het gebied van rapportages en dashboarding, daarom ga ik me bekwamen in o.a. PowerBI. Na de inwerkperiode kijk ik uit naar projectondersteuning en consultancy.

Welke uitdagingen zie je in het werkveld van Service Management?
Een van de uitdagingen in Service Management is het managen van verwachtingen. Hierbij is het belangrijk om duidelijke en betrouwbare informatie te verschaffen aan de klant. In steeds veranderende IT-organisaties is het een uitdaging om te bepalen welke informatie dat is. Daarnaast is de automatisering voor veel beroepen steeds uitgebreider aan het worden. Dit kan veel goede impulsen geven op de werkvloer, maar daardoor is er steeds meer afhankelijkheid met IT. Een goede samenwerking binnen verschillende disciplines is hiervoor essentieel.

Meer weten over dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

 

Is IT Service Management jouw passie? Versterk ons ISM-team! [INGEVULD]

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode . Deze hebben zich ontwikkeld tot de moderne IT Service Management standaard in Nederland. Onze klanten verbeteren in korte tijd...

Toename belangstelling in IT-gebruikerservaring

IT-afdelingen tonen steeds vaker hun belangstelling in de gebruikerservaring van hun klanten. Logisch, als klanttevredenheid één van je belangrijkste doelstelling is, dan wil je niet met een...

Wortell gebruikt de ISM-methode om groei te structureren

Technologie is continue in ontwikkeling. Dat geeft bedrijven een eindeloze hoeveelheid technologische mogelijkheden. Maar het gat tussen technologie en de mate waarin mensen en bedrijven dit kunnen...

Webinar “Hoe de IT-afdeling snel en duurzaam kan voldoen aan de BIO”

Veel IT-afdelingen in de overheid voelen de grote druk om aan de BIO te voldoen. Naast de al bestaande werkdruk om goede IT-diensten te leveren en te innoveren, worden steeds strengere eisen gesteld...

Het nieuwe ISM-methode 5 boek is uit!

Daar is het dan! Het nieuwe ISM-methode versie 5 boek is uit. De belangrijkste oplossingen, gedachten, ideeën en meningen over modern IT-servicemanagement in één boek samengebracht. Toepasbaar voor...

ISM Portal

Athenestraat 12
9403 DX Assen

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000