ALRIJNE LIVE MET ISM-METHODE

Maandag 23 september jl. was het dan zover. Alrijne ging live met de eerste fase van de ISM-methode. De eerste verbeteringen en aanpassingen van de Alrijne processen zullen nu al merkbaar zijn. Zo stellen medewerkers van de afdeling servicecentrum I&A bij het maken van een melding andere/extra vragen en ontvangen klanten geoptimaliseerde updates over de voortgang van de melding. Ook is de manier van het maken van een melding veranderd. Dit wordt nu namelijk via de Selfservicedesk gedaan.
Natuurlijk ging dit niet van de ene op de andere dag. Drie intensieve maanden, inclusief vakantieperiode, gingen hier aan vooraf.
Wekelijks kwamen de diverse projectgroepen bij elkaar. De toekomstige procesmanagers bepaalden daarin per ISM-proces de Alrijne-inrichting.

Direct betrokken

De ICT-organisatie is heel direct betrokken geweest bij de verschillende verbetervoorstellen. Ze konden namelijk zelf stemmen in welke volgorde deze voorstellen uitgevoerd gaan worden. Hierdoor is de betrokkenheid van de medewerkers groot.

Vragenlijst verbetering dienstverlening

De dienstverlening wordt nu ieder kwartaal gemeten met een vragenlijst. Op die manier wordt er gevolgd wat goed gaat en waar verbeterpunten liggen. Het kwartaal daarop kan direct gemeten worden of er verbeteringen zijn. Iedereen komt één keer per jaar ‘aan de beurt’, per kwartaal ontvangt 25% van de medewerkers een uitnodiging van het servicecentrum I&A. Zo worden alle medewerkers betrokken bij het verbeteren van de processen bij Alrijne met de ISM-methode.

Meer weten over dit project? Neem contact op met de projectleider, Willem Buik.
T: +31(0)503050524
E: w.buik@servitect.com

Release 3.8 van de FSM- en ISM-methode is vrijgegeven

Servitect brengt 2 maal per jaar een update uit van de ISM- en FSM-methode. In elke release worden ervaringen van bestaande gebruikers en uitlopende invoeringstrajecten verwerkt. In release 3.8 van...

Nieuwe inzichten opgedaan op Procesmanagersdag

‘Leuke en leerzame dag, weer een aantal nieuwe inzichten opgedaan’. Eén van de reacties op de Procesmanagersdag van gisteren. Procesmanagers konden ervaringen delen bij het toepassen van ISM...

Stad Geel gaat live

Stad Geel (België) is 17 oktober live gegaan met ISM. Het project wordt geleid door onze Belgische ISM-partner Uptime. De reden van Stad Geel om te gaan werken met de ISM-methode is verdere...

Vacature ISM-consultant

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode®. Onze klanten ervaren in korte tijd een sterk en aantoonbaar verbeterde IT-dienstverlening. Hierdoor zijn ISM en FSM in...

ISM en FSM release 3.7 is uit

De ISM- en FSM-methode organiseren de werkwijze van beheerorganisaties. De methode wordt continu doorontwikkeld, zowel door Servitect, haar partners, als door de ISM- en FSM-gebruikers. De...

ISM Masterclass

De ISM Masterclass is een training voor ervaren ITSM-consultants, procesmanagers en IT-managers, die hun kansen zelf willen creëren en daarmee aan hun succes willen bouwen. Kijk hier voor meer informatie.

ISM Infodag 2019

ISM infodag 2019

Tijdens de ISM Infodag op 10 december ontdekt u laatste trends op het gebied van ITSM. Ook is er volop gelegenheid tot netwerken. Zo komt u gemakkelijk in gesprek met professionals die u verder kunnen helpen met verschillende IT-doelstellingen en uitdagingen. Deelname aan het evenement is gratis.

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

info@ismportal.nl
050 - 5791387