fbpx
27 september 2019

Alrijne live met de ISM-methode

Maandag 23 september jl. was het dan zover. Alrijne ging live met de eerste fase van de ISM-methode. De eerste verbeteringen en aanpassingen van de Alrijne processen zullen nu al merkbaar zijn. Zo stellen medewerkers van de afdeling servicecentrum I&A bij het maken van een melding andere/extra vragen en ontvangen klanten geoptimaliseerde updates over de voortgang van de melding. Ook is de manier van het maken van een melding veranderd. Dit wordt nu namelijk via de Selfservicedesk gedaan.
Natuurlijk ging dit niet van de ene op de andere dag. Drie intensieve maanden, inclusief vakantieperiode, gingen hier aan vooraf.
Wekelijks kwamen de diverse projectgroepen bij elkaar. De toekomstige procesmanagers bepaalden daarin per ISM-proces de Alrijne-inrichting.

Direct betrokken

De ICT-organisatie is heel direct betrokken geweest bij de verschillende verbetervoorstellen. Ze konden namelijk zelf stemmen in welke volgorde deze voorstellen uitgevoerd gaan worden. Hierdoor is de betrokkenheid van de medewerkers groot.

Vragenlijst verbetering dienstverlening

De dienstverlening wordt nu ieder kwartaal gemeten met een vragenlijst. Op die manier wordt er gevolgd wat goed gaat en waar verbeterpunten liggen. Het kwartaal daarop kan direct gemeten worden of er verbeteringen zijn. Iedereen komt één keer per jaar ‘aan de beurt’, per kwartaal ontvangt 25% van de medewerkers een uitnodiging van het servicecentrum I&A. Zo worden alle medewerkers betrokken bij het verbeteren van de processen bij Alrijne met de ISM-methode.

Meer weten over dit project? Neem contact op met de projectleider, Willem Buik.
T: +31(0)503050524
E: w.buik@servitect.com

Alrijne ISM-methode

Rivas kiest voor standaardisatie

Op 1 maart is de ICT afdeling van de Rivas Zorggroep gestart met de invoering van de ISM-methode in een afdeling met ruim 60 ICT-medewerkers. Bij Rivas is 3 jaar geleden de ISM Foundation training...

WATSON versterkt samenwerking met ISM-methode

WATSON & associates en Servitect werken al jaren succesvol samen als partners van de ISM-methode. Dit heeft vorm gekregen in een groot aantal ISM-invoeringen bij organisaties zoals Certe,...

40e ISM Masterclass live na langdurige lockdown

Aanmelden, nee, gaat nog niet door, nieuwe datum, weer bellen, helaas, is nog niet verantwoord, nieuwe datum, weer contact opnemen, we moeten nog even geduld hebben, sorry... Het verloop van Corona...
ISM 1-op-1 presentatie

Dit jaar geen events, maar daar stopt het niet…

We hebben het al onze klanten en relaties gevraagd: "Ga je onze evenementen in coronatijd ook bezoeken?". Het resultaat is dat bijna iedereen graag de nieuwste informatie ontvangt over ISM en ITSM,...

Toename belangstelling in IT-gebruikerservaring

IT-afdelingen tonen steeds vaker hun belangstelling in de gebruikerservaring van hun klanten. Logisch, als klanttevredenheid één van je belangrijkste doelstelling is, dan wil je niet met een...

ISM Portal

Athenestraat 12
9403 DX Assen

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000