fbpx
27 september 2019

Alrijne live met de ISM-methode

Maandag 23 september jl. was het dan zover. Alrijne ging live met de eerste fase van de ISM-methode. De eerste verbeteringen en aanpassingen van de Alrijne processen zullen nu al merkbaar zijn. Zo stellen medewerkers van de afdeling servicecentrum I&A bij het maken van een melding andere/extra vragen en ontvangen klanten geoptimaliseerde updates over de voortgang van de melding. Ook is de manier van het maken van een melding veranderd. Dit wordt nu namelijk via de Selfservicedesk gedaan.
Natuurlijk ging dit niet van de ene op de andere dag. Drie intensieve maanden, inclusief vakantieperiode, gingen hier aan vooraf.
Wekelijks kwamen de diverse projectgroepen bij elkaar. De toekomstige procesmanagers bepaalden daarin per ISM-proces de Alrijne-inrichting.

Direct betrokken

De ICT-organisatie is heel direct betrokken geweest bij de verschillende verbetervoorstellen. Ze konden namelijk zelf stemmen in welke volgorde deze voorstellen uitgevoerd gaan worden. Hierdoor is de betrokkenheid van de medewerkers groot.

Vragenlijst verbetering dienstverlening

De dienstverlening wordt nu ieder kwartaal gemeten met een vragenlijst. Op die manier wordt er gevolgd wat goed gaat en waar verbeterpunten liggen. Het kwartaal daarop kan direct gemeten worden of er verbeteringen zijn. Iedereen komt één keer per jaar ‘aan de beurt’, per kwartaal ontvangt 25% van de medewerkers een uitnodiging van het servicecentrum I&A. Zo worden alle medewerkers betrokken bij het verbeteren van de processen bij Alrijne met de ISM-methode.

Meer weten over dit project? Neem contact op met de projectleider, Willem Buik.
T: +31(0)503050524
E: w.buik@servitect.com

Alrijne ISM-methode

Ultimo & ISM, zorgcongres Gouda 2022

Begin deze maand organiseerde Ultimo in Gouda haar zorgcongres en voor ISM was een fraaie stand ingericht in het historische vijftiende-eeuwse stadhuis in het centrum van Gouda.  Ultimo en ISM zijn...

Herken je deze verontrustende antwoorden?

Afgelopen dinsdag 8 juni gaven Wim Hoving en Robbert-jan van Lippevelde het webinar "Jouw IT-afdeling eenvoudig door de audit". We hebben al vaker een webinar over informatiebeveiliging gehouden en...

En de winnaars zijn… OBM en Compliancy

Samen met SrVision, o.a. organisator van het SrVision-FLOW-congres op 6 en 7 april, hebben wij een kort onderzoek gehouden naar de positie van IT Service Management. En hoewel we zeker niet zullen...

Stad Geel: Gebouwenbeheer onder ISM-methode

Na de succesvolle implementatie van de ISM-methode bij de afdeling ICT in 2017 is de afdeling Patrimonium, die Gebouwbeheer uitvoert, de volgende. Patrimonium wil met de ISM-methode net zo als de...

Van Haren Learning Solutions neemt ISM Foundation examen activiteiten over

Met ingang van 1 januari neemt Van Haren Learning Solutions, onderdeel van Van Haren Publishing, de ISM Foundation examens over van Servitect. Het is tevens de start van een nauwere samenwerking...

ISM Portal

Athenestraat 12
9403 DX Assen

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000