fbpx
15 oktober 2020

Toename belangstelling in IT-gebruikerservaring

IT-afdelingen tonen steeds vaker hun belangstelling in de gebruikerservaring van hun klanten. Logisch, als klanttevredenheid één van je belangrijkste doelstelling is, dan wil je niet met een verouderd onderzoek sturen, maar wil je een actueel en trendmatig inzicht in het oordeel van je gebruikers. Wij merken de toenemende belangstelling door het aantal aanvragen die we van onze klanten krijgen voor gebruikers- en medewerkers tevredenheidsonderzoeken. Zeker nu het einde van het jaar nadert wil het management dit weten.

Belangrijke KPI

Deze onderzoeken die in de vorm van een elektronische enquête worden verstuurd, geeft snel inzicht in de tevredenheid van de IT-gebruikers en de IT-medewerkers. En dat is voor een manager van groot belang omdat dit vaak een belangrijke KPI is. Resultaten worden dan inzichtelijk over bijvoorbeeld leveren, informeren, herstellen, wijzigen, voorkomen, enz..

Trendmatige herhaling
Door de onderzoeken periodiek te houden ontstaat trendmatig inzicht. Hoe ontwikkelt de tevredenheid zich, wat is de invloed van getroffen aanpassingen? En om gebruikers niet meer dan één keer per jaar te vragen naar hun mening kan de doelgroep opgesplitst worden. Zo kan er bijvoorbeeld maandelijks, tweemaandelijks, per kwartaal of halfjaarlijks onderzoek plaatsvinden zonder mensen te irriteren voor nog een enquête. Het management krijg zo wel trendmatige informatie die eenvoudig gedeeld kan worden en kan gaan sturen op de resultaten.

Stijgende gebruikerstevredenheid
De uitkomsten van de enquêtes vormen stuurinformatie waarop de IT-afdeling haar beleid kan baseren. Het is onze ervaring dat gebruikers het op prijs stellen dat hun IT-afdeling zich betrokken toont en om hun mening vraagt, zeker als de resultaten ook worden teruggekoppeld en ingespeeld wordt op de uitkomsten.

Meer weten over dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

 

Dienstverlening in coronatijd

De corona pandemie houdt ons al maandenlang in haar greep. Vrijheden die we vanzelfsprekend vinden worden ingeperkt en onze werkzaamheden zijn in veel gevallen verplaatst naar onze woonomgeving....

Het nieuwe ISM-methode 5 boek is uit!

Daar is het dan! Het nieuwe ISM-methode versie 5 boek is uit. De belangrijkste oplossingen, gedachten, ideeën en meningen over modern IT-servicemanagement in één boek samengebracht. Toepasbaar voor...
ISM 1-op-1 presentatie

Dit jaar geen events, maar daar stopt het niet…

We hebben het al onze klanten en relaties gevraagd: "Ga je onze evenementen in coronatijd ook bezoeken?". Het resultaat is dat bijna iedereen graag de nieuwste informatie ontvangt over ISM en ITSM,...

Nu meerdere normen op ISMcompliancy.nl parallel beschikbaar

Deze maand is er de laatste update doorgevoerd op ISMCompliancy.nl. We hebben daarmee weer een grote stap gezet in het vergemakkelijken van het voldoen aan kwaliteitsnormen. De tool laat de...

COBIT® nu ook beschikbaar in ISMcompliancy.nl

Het voldoen aan kwaliteitsnormen is een stuk eenvoudiger door gebruik te maken van ISMcompliancy.nl. Hier hebben we eisen uit diverse kwaliteitsnomen uitgewerkt naar concrete acties die verdeeld...

ISM Portal

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

Athenestraat 12
9403 DX Assen

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000