fbpx
29 oktober 2021

COBIT® nu ook beschikbaar in ISMcompliancy.nl

Het voldoen aan kwaliteitsnormen is een stuk eenvoudiger door gebruik te maken van ISMcompliancy.nl. Hier hebben we eisen uit diverse kwaliteitsnomen uitgewerkt naar concrete acties die verdeeld zijn per verantwoordelijkheid.  De tool wordt periodiek verbeterd vanuit de ervaring bij de toepassing van de gebruikers. Hiermee wordt de tool door het gezamenlijk gebruik elke keer een beetje beter.

Naast NEN7510, Horizontaal toezicht, BIO, ISO27000 is nu ook COBIT® (Control Objectives for Information and Related Technology) hieraan toegevoegd. COBIT® is geschreven met als doel om te ondersteunen op de volgende gebieden:

  • algehele compliance
  • risico beheer
  • het aansluiten van de dienstverlening op de behoefte.

Overlap

Dit is de grootste norm tot nu toe op ISMcompliancy.nl met meer dan 600 gekoppelde acties. Vele kwaliteitsnormen hebben overlap met elkaar. Deze overlap is direct inzichtelijk gemaakt waarmee dubbel werk bij het voldoen aan deze regels te voorkomen is.

1-1 presentatie/demo

Is COBIT® voor je organisatie relevant en wil je het een keer in de compliancytool in actie zien? Vraag dan een 1-1 presentatie aan en we maken een vrijblijvende afspraak.

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?
Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: 088-2034000
E: r.dijkstra@servitect.com

 

Streekziekenhuis Koningin Beatrix – Een grote stap vooruit met ISM-methode

De afdeling ZIT (Zorgtechnologie en IT) van het Streekziekenhuis Koningin Beatrix werkt al weer een tijd op basis van de ISM-methode. Onlangs is de afdeling algemene techniek bij deze manier van...

Van Haren Learning Solutions neemt ISM Foundation examen activiteiten over

Met ingang van 1 januari neemt Van Haren Learning Solutions, onderdeel van Van Haren Publishing, de ISM Foundation examens over van Servitect. Het is tevens de start van een nauwere samenwerking...

Servitect en ISM groeien, doe je mee? [INGEVULD]

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode®. De laatste jaren hebben deze zich ontwikkeld tot de IT Service Management standaard in Nederland. Onze klanten verbeteren in...

Toename belangstelling in IT-gebruikerservaring

IT-afdelingen tonen steeds vaker hun belangstelling in de gebruikerservaring van hun klanten. Logisch, als klanttevredenheid één van je belangrijkste doelstelling is, dan wil je niet met een...

Serious Gaming, serious results

Tijdens de corona periode hebben we geen games kunnen organiseren maar de afgelopen week konden we eindelijk deze leuke en leerzame techniek weer inzetten. Zo hebben we binnen een ICT-organisatie...

ISM Portal

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

Athenestraat 12
9403 DX Assen

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000