fbpx
1 mei 2023

Srvision 2023: value

Het jaarlijkse srvision-evenement is een van de meest toonaangevende IT-managementcongressen in Nederland geworden. Praktische en innovatieve sessies over thema’s als Agile, Lean, DevOps, SRE, SIAM en Customer Experience. Na Resilience en Flow was dit jaar het thema: Waarde!

“All models are wrong, some are useful”

Wim Hoving gaf dit jaar weer een inspirerende presentatie met als titel “All models are wrong, some are useful”. Hij stelde dat ondanks de vele mooie modellen zoals DevOps, ITIL 4, Experience Management, OBM, Obeya en Cynefin, en bijbehorende verhalen  van Spotify, ING, et cetera, de meeste IT-organisaties nog steeds falen in het creëren van klantwaarde. En daar gaat het uiteindelijk om!

Worstelen

IT-organisaties worstelen met het toepassen van de nieuwste technieken en modellen en het vinden van servicegerichte T-shaped-people. Tegelijkertijd schreeuwen hun klanten om meer flexibiliteit, security, efficiency en service-excellence in een toenemend complexer wordende service-delivery-chain.
Hoe komt dit? En waarom hoor je dit zo weinig op congressen als op srvision?

Geschikte mensen

En er een groot verschil tussen de kennis die de consultant nodig heeft, en de manager die het werk doet. Een goede bestuurder hoeft geen goede monteur of architect te zijn. Iedere oplossing die te complex is om te managen en toe te passen faalt, en een oplossing waarvoor de geschikte mensen niet beschikbaar zijn ook.

Wim presenteerde in een druk bezochte sessie een aantal compacte oplossingen die snel toepasbaar zijn en de basis vormen voor succesvolle dienstverlening en het creëren van waarde.

Meer weten over dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

 

NEN7510 Lust of Last

Webinar NEN7510, Lust of Last

We hebben een primeur. De laatste weken hebben we namelijk voor het eerst twee webinars gehouden. Deze hadden als onderwerp "NEN7510, Lust of Last". De reden hiervoor was dat de beurs Zorg & ICT...

ISM People vraagt 2 Ervaren procesmanagers met kennis van TOPdesk [INGEVULD]

Voor een relatie in de regio Utrecht zoeken we: 2 ervaren procesmanagers met kennis van TOPdesk Functie eisen: Ruime ervaring met de aansturing IT-processen Ervaring in een divers en snel...

Servitect en ISM groeien, doe je mee? [INGEVULD]

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode®. De laatste jaren hebben deze zich ontwikkeld tot de IT Service Management standaard in Nederland. Onze klanten verbeteren in...

René van der Horst, nieuwe consultant bij Servitect

In juni is René van der Horst begonnen als Senior Consultant IT Service Management om de vraag naar onze succesvolle ISM-methode en producten en diensten op te kunnen vangen. Inmiddels heeft hij...

Rivas kiest voor standaardisatie

Op 1 maart is de ICT afdeling van de Rivas Zorggroep gestart met de invoering van de ISM-methode in een afdeling met ruim 60 ICT-medewerkers. Bij Rivas is 3 jaar geleden de ISM Foundation training...

ISM Portal

Athenestraat 12
9403 DX Assen

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000