fbpx
15 juli 2021

Nieuwe release ISM-dashboard

De nieuwe release van het ISM-dashboard is live gegaan. In deze release zijn een aantal belangrijke vernieuwingen doorgevoerd. Op basis van gebruikerservaringen zijn de filtermogelijkheden verbeterd en is de layout geoptimaliseerd.

Betere servicegerichte sturing

Het ISM-dashboard is onderdeel van het ISM-besturingsmodel. In het besturingsmodel worden de prestaties bestuurbaar gemaakt door ze uit te splitsen naar de Werkwijze (proces), Team en Service. De Teams passen de werkwijze toe en zo komen de Services tot stand.

Beter inzicht in de werkvoorraad

Het hoofdscherm van het dashboard heeft een aanpassing gekregen in de kolom “Werkvoorraad”. In de vorige versie werd hier de actuele werkvoorraad getoond. De nieuwe versie toont het percentage meldingen met de streefdatum in de toekomst. Dit geeft een beter inzicht in de gezondheid van de werkvoorraad.
Wat direct opvalt in het Teamdashboard is de vervanging van de tabellen in cijfers. Er kan nu worden gefilterd op cijfers van de specifieke Vakgroepen, Processen en Diensten. Daarnaast zijn er kleine aanpassingen gemaakt in de look and feel die de duidelijkheid verbeteren en is de knop “Maand” toegevoegd om de maandview te zien.

Meer themaschermen en keuzemogelijkheden

Binnen het dashboard zijn een aantal themaschermen met achterliggende detail- en analysepagina’s toegevoegd voor de Werkvoorraad, Doorlooptijd, Tijdigheid en Aan-/Afgemeld. Zo is naast de standaard filters een periode filter gemaakt. Hiermee kan de gebruiker zelf een periode kiezen om hierover inzicht te krijgen.

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?  Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

Toename belangstelling in IT-gebruikerservaring

IT-afdelingen tonen steeds vaker hun belangstelling in de gebruikerservaring van hun klanten. Logisch, als klanttevredenheid één van je belangrijkste doelstelling is, dan wil je niet met een...

Fujitsu nieuwe Education partner van Servitect

Fujitsu en Servitect hebben vandaag officieel een samenwerking aangekondigd. Recent introduceerde Fujitsu al het SOSA portfolio en door de samenwerking van Servitect wordt de ISM-methode hier een...

COBIT® nu ook beschikbaar in ISMcompliancy.nl

Het voldoen aan kwaliteitsnormen is een stuk eenvoudiger door gebruik te maken van ISMcompliancy.nl. Hier hebben we eisen uit diverse kwaliteitsnomen uitgewerkt naar concrete acties die verdeeld...

Dienstverlening in coronatijd

De corona pandemie houdt ons al maandenlang in haar greep. Vrijheden die we vanzelfsprekend vinden worden ingeperkt en onze werkzaamheden zijn in veel gevallen verplaatst naar onze woonomgeving....
NEN7510 Lust of Last

Webinar NEN7510, Lust of Last

We hebben een primeur. De laatste weken hebben we namelijk voor het eerst twee webinars gehouden. Deze hadden als onderwerp "NEN7510, Lust of Last". De reden hiervoor was dat de beurs Zorg & ICT...

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000