fbpx
15 juli 2021

Nieuwe release ISM-dashboard

De nieuwe release van het ISM-dashboard is live gegaan. In deze release zijn een aantal belangrijke vernieuwingen doorgevoerd. Op basis van gebruikerservaringen zijn de filtermogelijkheden verbeterd en is de layout geoptimaliseerd.

Betere servicegerichte sturing

Het ISM-dashboard is onderdeel van het ISM-besturingsmodel. In het besturingsmodel worden de prestaties bestuurbaar gemaakt door ze uit te splitsen naar de Werkwijze (proces), Team en Service. De Teams passen de werkwijze toe en zo komen de Services tot stand.

Beter inzicht in de werkvoorraad

Het hoofdscherm van het dashboard heeft een aanpassing gekregen in de kolom “Werkvoorraad”. In de vorige versie werd hier de actuele werkvoorraad getoond. De nieuwe versie toont het percentage meldingen met de streefdatum in de toekomst. Dit geeft een beter inzicht in de gezondheid van de werkvoorraad.
Wat direct opvalt in het Teamdashboard is de vervanging van de tabellen in cijfers. Er kan nu worden gefilterd op cijfers van de specifieke Vakgroepen, Processen en Diensten. Daarnaast zijn er kleine aanpassingen gemaakt in de look and feel die de duidelijkheid verbeteren en is de knop “Maand” toegevoegd om de maandview te zien.

Meer themaschermen en keuzemogelijkheden

Binnen het dashboard zijn een aantal themaschermen met achterliggende detail- en analysepagina’s toegevoegd voor de Werkvoorraad, Doorlooptijd, Tijdigheid en Aan-/Afgemeld. Zo is naast de standaard filters een periode filter gemaakt. Hiermee kan de gebruiker zelf een periode kiezen om hierover inzicht te krijgen.

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?  Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

WATSON versterkt samenwerking met ISM-methode

WATSON & associates en Servitect werken al jaren succesvol samen als partners van de ISM-methode. Dit heeft vorm gekregen in een groot aantal ISM-invoeringen bij organisaties zoals Certe,...

Toename belangstelling in IT-gebruikerservaring

IT-afdelingen tonen steeds vaker hun belangstelling in de gebruikerservaring van hun klanten. Logisch, als klanttevredenheid één van je belangrijkste doelstelling is, dan wil je niet met een...

500e ISM Masterclass deelnemer

Vorige week was Karen Kok-Wassink, IT Service Level Manager bij Gelre Ziekenhuizen, de 500e ISM Masterclass deelnemer. Reden voor felicitaties en een bloemetje. Daarnaast werden alle deelnemers van...

Wortell gebruikt de ISM-methode om groei te structureren

Technologie is continue in ontwikkeling. Dat geeft bedrijven een eindeloze hoeveelheid technologische mogelijkheden. Maar het gat tussen technologie en de mate waarin mensen en bedrijven dit kunnen...

Uitdaging, 70% wil van “brandjes blussen” naar gestructureerde aanpak

Als gebruikerstevredenheid ons grote doel is en organisaties dit hoog in hun missie, visie, doelstelling hebben staan en we zien dat er bijna niet op gemeten en er beperkt op gestuurd wordt, dan komt resultaatgericht sturen van de IT-organisatie in een vreemd daglicht te staan.

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000