fbpx
9 augustus 2019

Stad Geel: Gebouwenbeheer onder ISM-methode

Na de succesvolle implementatie van de ISM-methode bij de afdeling ICT in 2017 is de afdeling Patrimonium, die Gebouwbeheer uitvoert, de volgende.
Patrimonium wil met de ISM-methode net zo als de ICT-afdeling dat de aansturing en dienstverlening integraler plaats kan vinden en beter aangestuurd gaat worden vanuit het stadsbestuur. Op die manier kan de dienstverlening optimaal op de klanten van Patrimonium worden afgestemd.

Wie
De belangrijkste activiteit van Patrimonium is het coördineren van alle werkzaamheden met betrekking tot Gebouwbeheer. Een mooi bewijs dat ook een onderdeel als Gebouwbeheer  onder de paraplu van ISM als besturingsmodel prima toepasbaar is voor alle dienstverlening.

Wanneer, wat, waar
De klant (de gebouwenbeheerders) van Patrimonium wil weten wat, wanneer en waar ze informatie of een dienst gaan krijgen. Dit proces is sterk verbeterd met het invoeren van een aangepaste  intake.
Deze intake bestaat bijvoorbeeld uit vragen als:

  • Welke informatie is er van de klant nodig;
  • Welke adviezen/uitgangspunten zijn er vanuit wet- & regelgeving.

De verbeterde intake geeft meer relevante informatie waardoor een goede meerjarenplanning mogelijk wordt. Op basis hiervan zal vanaf september het werk beter geprioriteerd worden.

Onderaannemers
Veel van de uitvoering wordt door onderaannemers gedaan waarvan de Stedelijke Werkplaats de belangrijkste is. De werkafspraken met de Stedelijke Werkplaats zijn verbeterd waardoor er sneller kan worden gereageerd op klantmeldingen. De ISM-methode, die o.a. werkafspraken binnen het proces regelt, toont hiermee weer aan universeel toepasbaar te zijn.

Lees meer over de ICT-invoering in Stad Geel hier.

Meer weten over dit project? Neem contact op met de projectleider, Willem Buik.
T: +31(0)503050524
E: w.buik@servitect.com

COBIT® nu ook beschikbaar in ISMcompliancy.nl

Het voldoen aan kwaliteitsnormen is een stuk eenvoudiger door gebruik te maken van ISMcompliancy.nl. Hier hebben we eisen uit diverse kwaliteitsnomen uitgewerkt naar concrete acties die verdeeld...

Schade, 68% past de werkwijze niet uniform toe

14 september gaf ik het webinar “Simpel IT service management”. We vroegen de deelnemers: “Hoe ervaren jullie de huidige inrichting van de IT-werkwijze?”. De antwoorden waren best schokkend......

Gidon van Dongen, nieuwe consultant bij Servitect

Servitect is heel succesvol met de ISM-methode en de bijbehorende producten en diensten zoals de ISM compliancy tool, het besturingsinstrument BI-dashboarding en games en opleidingen. Het succes van...

Dienstverlening in coronatijd

De corona pandemie houdt ons al maandenlang in haar greep. Vrijheden die we vanzelfsprekend vinden worden ingeperkt en onze werkzaamheden zijn in veel gevallen verplaatst naar onze woonomgeving....

Ultimo webinar “De kracht van één loket”, dinsdag 11 mei 2021

Dinsdag 11 mei a.s. om 11:00 uur geeft Ultimo een webinar met als titel "De kracht van één loket". In dit webinar geven Vincent Ligt, Product Manager Ultimo, en Robbert-jan van Lippevelde, Directeur...

ISM Portal

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

Athenestraat 12
9403 DX Assen

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000