fbpx
9 augustus 2019

Stad Geel: Gebouwenbeheer onder ISM-methode

Na de succesvolle implementatie van de ISM-methode bij de afdeling ICT in 2017 is de afdeling Patrimonium, die Gebouwbeheer uitvoert, de volgende.
Patrimonium wil met de ISM-methode net zo als de ICT-afdeling dat de aansturing en dienstverlening integraler plaats kan vinden en beter aangestuurd gaat worden vanuit het stadsbestuur. Op die manier kan de dienstverlening optimaal op de klanten van Patrimonium worden afgestemd.

Wie
De belangrijkste activiteit van Patrimonium is het coördineren van alle werkzaamheden met betrekking tot Gebouwbeheer. Een mooi bewijs dat ook een onderdeel als Gebouwbeheer  onder de paraplu van ISM als besturingsmodel prima toepasbaar is voor alle dienstverlening.

Wanneer, wat, waar
De klant (de gebouwenbeheerders) van Patrimonium wil weten wat, wanneer en waar ze informatie of een dienst gaan krijgen. Dit proces is sterk verbeterd met het invoeren van een aangepaste  intake.
Deze intake bestaat bijvoorbeeld uit vragen als:

  • Welke informatie is er van de klant nodig;
  • Welke adviezen/uitgangspunten zijn er vanuit wet- & regelgeving.

De verbeterde intake geeft meer relevante informatie waardoor een goede meerjarenplanning mogelijk wordt. Op basis hiervan zal vanaf september het werk beter geprioriteerd worden.

Onderaannemers
Veel van de uitvoering wordt door onderaannemers gedaan waarvan de Stedelijke Werkplaats de belangrijkste is. De werkafspraken met de Stedelijke Werkplaats zijn verbeterd waardoor er sneller kan worden gereageerd op klantmeldingen. De ISM-methode, die o.a. werkafspraken binnen het proces regelt, toont hiermee weer aan universeel toepasbaar te zijn.

Lees meer over de ICT-invoering in Stad Geel hier.

Meer weten over dit project? Neem contact op met de projectleider, Willem Buik.
T: +31(0)503050524
E: w.buik@servitect.com

Het nieuwe ISM-methode 5 boek is uit!

Daar is het dan! Het nieuwe ISM-methode versie 5 boek is uit. De belangrijkste oplossingen, gedachten, ideeën en meningen over modern IT-servicemanagement in één boek samengebracht. Toepasbaar voor...

Schade, 68% past de werkwijze niet uniform toe

14 september gaf ik het webinar “Simpel IT service management”. We vroegen de deelnemers: “Hoe ervaren jullie de huidige inrichting van de IT-werkwijze?”. De antwoorden waren best schokkend......

ISM-methode breidt samenwerking met Ultimo verder uit

Vandaag verscheen het persbericht over de uitbreiding van de samenwerking tussen de ISM-methode en Ultimo. Het partnership Ultimo en ISM ondersteunt zorginstellingen en industrie bij optimalisatie...

Gelre gebruikt ISM voor nieuw EPD

Gelre ziekenhuizen zijn begin dit jaar gestart met het professionaliseren van de dienstverlening met de ISM-methode. Hiermee zijn ze beter voorbereid voor de overgang naar het Elektronische...
ISM 1-op-1 presentatie

Dit jaar geen events, maar daar stopt het niet…

We hebben het al onze klanten en relaties gevraagd: "Ga je onze evenementen in coronatijd ook bezoeken?". Het resultaat is dat bijna iedereen graag de nieuwste informatie ontvangt over ISM en ITSM,...

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000