Na de succesvolle implementatie van de ISM-methode bij de afdeling ICT in 2017 is de afdeling Patrimonium, die Gebouwbeheer uitvoert, de volgende.
Patrimonium wil met de ISM-methode net zo als de ICT-afdeling dat de aansturing en dienstverlening integraler plaats kan vinden en beter aangestuurd gaat worden vanuit het stadsbestuur. Op die manier kan de dienstverlening optimaal op de klanten van Patrimonium worden afgestemd.
Wie
De belangrijkste activiteit van Patrimonium is het coördineren van alle werkzaamheden met betrekking tot Gebouwbeheer. Een mooi bewijs dat ook een onderdeel als Gebouwbeheer onder de paraplu van ISM als besturingsmodel prima toepasbaar is voor alle dienstverlening.
Wanneer, wat, waar
De klant (de gebouwenbeheerders) van Patrimonium wil weten wat, wanneer en waar ze informatie of een dienst gaan krijgen. Dit proces is sterk verbeterd met het invoeren van een aangepaste intake.
Deze intake bestaat bijvoorbeeld uit vragen als:
- Welke informatie is er van de klant nodig;
- Welke adviezen/uitgangspunten zijn er vanuit wet- & regelgeving.
De verbeterde intake geeft meer relevante informatie waardoor een goede meerjarenplanning mogelijk wordt. Op basis hiervan zal vanaf september het werk beter geprioriteerd worden.
Onderaannemers
Veel van de uitvoering wordt door onderaannemers gedaan waarvan de Stedelijke Werkplaats de belangrijkste is. De werkafspraken met de Stedelijke Werkplaats zijn verbeterd waardoor er sneller kan worden gereageerd op klantmeldingen. De ISM-methode, die o.a. werkafspraken binnen het proces regelt, toont hiermee weer aan universeel toepasbaar te zijn.
Lees meer over de ICT-invoering in Stad Geel hier.
Meer weten over dit project? Neem contact op met de projectleider, Willem Buik.
T: +31(0)503050524
E: w.buik@servitect.com