fbpx
16 september 2021

Schade, 68% past de werkwijze niet uniform toe

14 september gaf ik het webinar “Simpel IT service management”. We vroegen de deelnemers: “Hoe ervaren jullie de huidige inrichting van de IT-werkwijze?”.
De antwoorden waren best schokkend…
Gelukkig gaf 35% aan dat het goed liep met de ondersteuning door service management tools zoals TOPdesk en Ultimo.

Niet uniform toegepast

Maar ook constateerde bijna 70% dat de werkwijze niet uniform wordt toegepast. En dit is één van de grootste verliesposten in de IT-dienstverlening. Met het niet uniform werken ontstaat grote inefficiency door:

  • klanten die geen eenheid ervaren in de levering van IT-diensten
  • discussie over de te volgen werkwijze
  • verschillen in registratie en daardoor slechte opvolging en vertraging
  • fouten in de afhandeling van calls
  • niet eenduidige registratie waardoor stuurinformatie onbetrouwbaar wordt.

Complex georganiseerd

Een van de oorzaken van het niet uniform toepassen van de werkwijze is vaak aan een onduidelijke, niet goed ingerichte of slecht gecommuniceerde werkwijze.

Maar ook is de werkwijze vaak zo complex georganiseerd, dat deze niet toegepast kan worden. En dan heeft de professional geen keus dan zelf een weg te kiezen, waarbij deze weg vaak anders zal zijn dan die van zijn collega, en dus niet uniform.

Weten wanneer hulp nodig is

De overmatige neiging tot control leidt tot verlies van control. De professional heeft geen keurslijf nodig, waarin alle eventualiteiten zijn uitgewerkt, maar ondersteuning die het dagelijkse werk organiseert en waarbij in bijzondere situaties vertrouwd wordt op zijn vakmanschap, en dat kan ook betekenen dat hij weet wanneer hulp nodig is.

Flow staat voorop

Een werkbare inrichting van de werkwijze is een eenvoudige inrichting, waarbij de flow voorop staat. Door de service management tools goed te laten aansluiten op de gekozen werkwijze ontstaat eenheid tussen proces en product waardoor People, de professional zijn werk, samen met zijn collega’s uniform kan uitvoeren.

Omdat het werkt

Simpel service management is geen catchy managementkreet, maar de basis voor efficiënt werken. Omdat het kan én omdat het werkt!

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?
Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: 088-2034000
E: r.dijkstra@servitect.com

ISM-dashboard release januari 2022

Op 24 januari jl. is de nieuwste release van het ISM-dashboard in gebruik genomen. Deze januari 2022 release bevat, naast het oplossen van een aantal issues en het verbeteren van de performance,...

Loop stage bij Servitect [INGEVULD]

Volg jij op dit moment een hbo-opleiding en wil je ervaring op doen op het gebied van audit, kwaliteit, informatiebeveiliging en risicobeheersing? Loop dan je stage bij Servitect!  Wat is Servitect?...

500e ISM Masterclass deelnemer

Vorige week was Karen Kok-Wassink, IT Service Level Manager bij Gelre Ziekenhuizen, de 500e ISM Masterclass deelnemer. Reden voor felicitaties en een bloemetje. Daarnaast werden alle deelnemers van...

Remote werken zorgt voor meer flexibiliteit

Je hoort het regelmatig zeggen: "We zijn helemaal klaar met corona maar corona is nog niet klaar met ons". Het was dan ook een tegenvaller dat de 2e coronagolf ook daadwerkelijk doorzette en...
TOPdesk Marketplace

ISM Dashboards nu ook beschikbaar via TOPdesk Marketplace

TOPdesk is al jarenlang onze partner. We helpen TOPdesk-klanten hun IT service management naadloos aan te sluiten op de ISM-methode met slimme technieken en producten. Zo hebben we het BI ISM...

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000