fbpx
16 september 2021

Schade, 68% past de werkwijze niet uniform toe

14 september gaf ik het webinar “Simpel IT service management”. We vroegen de deelnemers: “Hoe ervaren jullie de huidige inrichting van de IT-werkwijze?”.
De antwoorden waren best schokkend…
Gelukkig gaf 35% aan dat het goed liep met de ondersteuning door service management tools zoals TOPdesk en Ultimo.

Niet uniform toegepast

Maar ook constateerde bijna 70% dat de werkwijze niet uniform wordt toegepast. En dit is één van de grootste verliesposten in de IT-dienstverlening. Met het niet uniform werken ontstaat grote inefficiency door:

  • klanten die geen eenheid ervaren in de levering van IT-diensten
  • discussie over de te volgen werkwijze
  • verschillen in registratie en daardoor slechte opvolging en vertraging
  • fouten in de afhandeling van calls
  • niet eenduidige registratie waardoor stuurinformatie onbetrouwbaar wordt.

Complex georganiseerd

Een van de oorzaken van het niet uniform toepassen van de werkwijze is vaak aan een onduidelijke, niet goed ingerichte of slecht gecommuniceerde werkwijze.

Maar ook is de werkwijze vaak zo complex georganiseerd, dat deze niet toegepast kan worden. En dan heeft de professional geen keus dan zelf een weg te kiezen, waarbij deze weg vaak anders zal zijn dan die van zijn collega, en dus niet uniform.

Weten wanneer hulp nodig is

De overmatige neiging tot control leidt tot verlies van control. De professional heeft geen keurslijf nodig, waarin alle eventualiteiten zijn uitgewerkt, maar ondersteuning die het dagelijkse werk organiseert en waarbij in bijzondere situaties vertrouwd wordt op zijn vakmanschap, en dat kan ook betekenen dat hij weet wanneer hulp nodig is.

Flow staat voorop

Een werkbare inrichting van de werkwijze is een eenvoudige inrichting, waarbij de flow voorop staat. Door de service management tools goed te laten aansluiten op de gekozen werkwijze ontstaat eenheid tussen proces en product waardoor People, de professional zijn werk, samen met zijn collega’s uniform kan uitvoeren.

Omdat het werkt

Simpel service management is geen catchy managementkreet, maar de basis voor efficiënt werken. Omdat het kan én omdat het werkt!

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?
Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: 088-2034000
E: r.dijkstra@servitect.com

Nu meerdere normen op ISMcompliancy.nl parallel beschikbaar

Deze maand is er de laatste update doorgevoerd op ISMCompliancy.nl. We hebben daarmee weer een grote stap gezet in het vergemakkelijken van het voldoen aan kwaliteitsnormen. De tool laat de...

Grip op de BIO en NEN7510 met de compliancy-lifecycle

Eenvoudig van een norm naar een geslaagde audit, wie wil dat niet? Tijdens de beurs Zorg & ICT hebben we de meest recente innovaties binnen de compliancy-lifecycle getoond. Het concept is verder...

En de winnaars zijn… OBM en Compliancy

Samen met SrVision, o.a. organisator van het SrVision-FLOW-congres op 6 en 7 april, hebben wij een kort onderzoek gehouden naar de positie van IT Service Management. En hoewel we zeker niet zullen...

COBIT® nu ook beschikbaar in ISMcompliancy.nl

Het voldoen aan kwaliteitsnormen is een stuk eenvoudiger door gebruik te maken van ISMcompliancy.nl. Hier hebben we eisen uit diverse kwaliteitsnomen uitgewerkt naar concrete acties die verdeeld...

Is IT Service Management jouw passie? Versterk ons ISM-team! [INGEVULD]

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode . Deze hebben zich ontwikkeld tot de moderne IT Service Management standaard in Nederland. Onze klanten verbeteren in korte tijd...

ISM Portal

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

Athenestraat 12
9403 DX Assen

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000