fbpx
23 maart 2022

En de winnaars zijn… OBM en Compliancy

Samen met SrVision, o.a. organisator van het SrVision-FLOW-congres op 6 en 7 april, hebben wij een kort onderzoek gehouden naar de positie van IT Service Management. En hoewel we zeker niet zullen beweren dat het volledig wetenschappelijk onderbouwd is, zijn de meningen van meer dan 50 respondenten zeker relevant.

Een aantal conclusies

Uit onderstaande resultaten komt duidelijk naar voren dat Agile en Scrum breed geaccepteerd zijn en ook de komende jaren blijven doorgroeien.

De uitkomsten tonen ook de voortdurende groei van de toepassing van DevOps aan. In de komende jaren lijkt DevOps zelfs populairder te worden dan ITIL4. Maar de acceptatie van Organizational Behavior Management (OBM) stijgt relatief het snelste.

 

Gebruik methodes naast elkaar

Het onderzoek maakt ook zichtbaar dat organisaties zich niet beperken tot één IT service Management methode. De bij elkaar opgetelde percentages over 2 jaar van de toepassing van ITIL4, DevOps en ISM (67% + 47% en 61% =) 175% kan alleen maar betekenen dat organisaties deze methoden naast elkaar gebruiken of als overlappend beschouwen.

Maslov Piramide

En hoewel IT service Management erg belangrijk is, gaat de komende periode de meeste aandacht uit naar compliancy. Het lijkt op de Maslov Piramide, eerst veiligheid en dan de service en experience.

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?
Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: 088-2034000
E: r.dijkstra@servitect.com

Wortell start met werkwijze op basis van ISM

Maandag 21-juni jl. is Wortell gestart met het gebruiken van de werkwijze op basis van ISM en daarbij de nieuwe inrichting van hun ITSM-tool ServiceNow. Verschillende werkgroepen hebben in ongeveer...

Ultimo & ISM, zorgcongres Gouda 2022

Begin deze maand organiseerde Ultimo in Gouda haar zorgcongres en voor ISM was een fraaie stand ingericht in het historische vijftiende-eeuwse stadhuis in het centrum van Gouda.  Ultimo en ISM zijn...

Gelre gebruikt ISM voor nieuw EPD

Gelre ziekenhuizen zijn begin dit jaar gestart met het professionaliseren van de dienstverlening met de ISM-methode. Hiermee zijn ze beter voorbereid voor de overgang naar het Elektronische...

Servitect en 2Grips bundelen krachten om de ISM-methode te integreren in ITSM-tool 4me

Servitect en 2Grips, twee toonaangevende spelers in de IT-servicemanagement (ITSM) markt, gaan samen werken om de ISM-methode beter aan te sluiten op de ITSM-tool 4me. IT-organisaties kunnen met...

Ultimo webinar “De kracht van één loket”, dinsdag 11 mei 2021

Dinsdag 11 mei a.s. om 11:00 uur geeft Ultimo een webinar met als titel "De kracht van één loket". In dit webinar geven Vincent Ligt, Product Manager Ultimo, en Robbert-jan van Lippevelde, Directeur...

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000