fbpx
22 april 2021

VNN start met ISM-methode

Verslavingszorg Noord Nederland zet zich in voor mensen die problemen ondervinden als gevolg van een verslaving. Verslaving op het gebied van alcohol, drugs, tabak, gokken of bijvoorbeeld gamen.

VNN wil hen een perspectief bieden op een ander leven. Dit betekent dat VNN mensen met een verslaving en hun naast betrokkenen perspectief wil bieden op meer kwaliteit van leven. Een leven zonder of met minder verslavingsproblemen. Ook wil VNN zich inzetten om verslavingsproblemen te voorkomen. Dat doet VNN door het aanbieden van veel verschillende diensten.

Professionaliseren
VNN heeft gekozen voor de ISM-methode om de ICT-dienstverlening verder te professionaliseren en beter aan te sluiten op de eisen van informatiebeveiliging (NEN7510). Met ISM wil VNN zorgen dat de werkwijze binnen de organisatie eenduidig is en uniform wordt toegepast.

Bestuurbaarheid
Belangrijk doel is ook het vergroten van de bestuurbaarheid. Daarom gaat VNN de ISM-gebruikerstevredenheidsenquête per kwartaal naar een kwart van de eindgebruikers sturen om zo trendmatig informatie te krijgen waarop bijgestuurd kan worden. Ook gaat VNN gebruik maken van de ISM-dashboards.

Kick-off
De kick-off van het project was donderdag 15 april. Fase 1 van het project is daarmee van start gegaan en de livegang van de nieuwe werkwijze staat gepland voor 1 juli. Na de zomer volgt dan fase 2 en het project zal rond november afgerond zijn.

Met de invoering van ISM verwacht de VNN-organisatie al dit jaar de verbeterde kwaliteit van de IT-dienstverlening terug te zien.

Meer weten over dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

ISM 1-op-1 presentatie

Dit jaar geen events, maar daar stopt het niet…

We hebben het al onze klanten en relaties gevraagd: "Ga je onze evenementen in coronatijd ook bezoeken?". Het resultaat is dat bijna iedereen graag de nieuwste informatie ontvangt over ISM en ITSM,...

Uitdaging, 70% wil van “brandjes blussen” naar gestructureerde aanpak

Als gebruikerstevredenheid ons grote doel is en organisaties dit hoog in hun missie, visie, doelstelling hebben staan en we zien dat er bijna niet op gemeten en er beperkt op gestuurd wordt, dan komt resultaatgericht sturen van de IT-organisatie in een vreemd daglicht te staan.

Serious Gaming, serious results

Tijdens de corona periode hebben we geen games kunnen organiseren maar de afgelopen week konden we eindelijk deze leuke en leerzame techniek weer inzetten. Zo hebben we binnen een ICT-organisatie...

40e ISM Masterclass live na langdurige lockdown

Aanmelden, nee, gaat nog niet door, nieuwe datum, weer bellen, helaas, is nog niet verantwoord, nieuwe datum, weer contact opnemen, we moeten nog even geduld hebben, sorry... Het verloop van Corona...

Servitect en 2Grips bundelen krachten om de ISM-methode te integreren in ITSM-tool 4me

Servitect en 2Grips, twee toonaangevende spelers in de IT-servicemanagement (ITSM) markt, gaan samen werken om de ISM-methode beter aan te sluiten op de ITSM-tool 4me. IT-organisaties kunnen met...

ISM Portal

Athenestraat 12
9403 DX Assen

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000