fbpx

ISM Foundation training

ITIL toepasbaar gemaakt
.

De werkwijze van IT-organisaties is vaak gebaseerd op ITIL en ook DevOps. De ISM-methode is dé manier om ITIL toepasbaar te maken en de basis voor DevOps te vormen. En de Foundation training helpt je daar enorm bij. De ISM Foundation leert je namelijk de basiskennis en taal die elke IT-er nodig heeft.

.

Eenvoudig te volgen

Doordat de training gebaseerd is op de ISM-methode ontstaat de noodzakelijke structuur en logica waardoor de kennis eenvoudig te volgen is. De compactheid borgt dat vooral die IT-kennis aan de orde komt die dagelijks wordt gebruikt.

.

Succesvol IT-team

De taal die in IT-afdelingen wordt gesproken is traditioneel ITIL en in toenemende mate DevOps. Een succesvol samenwerkend IT-team heeft:

  • één doel,
  • taal en
  • basiswerkwijze.
.

De 7 basisprocessen

In de ISM Foundation training wordt de uitgebreide ITIL-theorie met o.a. 34 practices compact gebundeld tot de 7 basisprocessen die in iedere IT-organisatie voor komen.

Deze 7 basisprocessen zie je wereldwijd in iedere IT-afdeling terug. De focus in de ISM Foundation training komt daardoor op die onderwerpen en praktische begrippen die dagelijks worden gebruikt.

.

Logische samenhang

De kern van modern service management komt in een logische samenhang aan de orde zoals:

  • De processen
  • Customer Value
  • Agile
  • Flow
  • Et cetera.
.

Ervaren trainers

De trainers hebben uitgebreide praktijkervaring en voorzien de leerstof van praktische tips en tricks.

Hun nuchtere uitleg geven de deelnemers inzicht in de samenhang van de werkzaamheden van de IT-organisatie.

.

Populair

De deelnemers leren één begrippenkader en taal hanteren. De logica, compactheid en structuur zorgen ervoor dat de stof eenvoudiger te begrijpen en toe te passen is. Daarom is de training ook zo populair bij de deelnemers. Het beperkt zich tot de kern van IT Service Management en daarmee is de ISM Foundation het praktische alternatief voor ITIL.

.

Gebrek aan samenwerking

In onderstaande video legt Wim Hoving de vinger op de zere plek van veel IT-organisaties en geeft hij aan hoe dit op te lossen is.

.

Opleidingsresultaat

Een succesvol samenwerkend team begrijpt het doel van IT-dienstverlening en de werkwijze daar naar toe. Ze spreekt één taal en heeft hetzelfde begrippenkader. Het aanleren van deze basiskennis is het gevolg van deze praktische ISM Foundation training.

.

Volwassen vakgebied

De werkwijze van IT-afdelingen is gevormd door ITIL, maar in de loop van de jaren zijn daar allerlei methoden, technieken en werkwijzen aan toegevoegd. Denk daarbij aan DevOps, Agile, Lean en Experience Management. Hiermee is het vakgebied steeds volwassener geworden. We spreken daarom ook van Modern Service Management. In ISM komt dit in een praktische en toepasbare vorm samen.

.

Waardestromen

Het Operating model beschrijft hoe de dienstverlening tot stand komt. Dit omvat onder andere het procesmodel met de 7 basisprocessen en de 3 waardestromen (valuestreams).

.

Maar ook de inrichting van de organisatie en de rol van de klant en toeleveranciers vallen hieronder.

.

Besturingsmodel

Ook komt het Besturingsmodel aan de orde:

  • Hoe wordt een IT-organisatie bestuurd
  • Wat zijn de doelen
  • Hoe herken je de resultaten
  • Hoe kan een organisatie groeien in kwaliteit.

.

Praktische informatie

Dit zijn de belangrijkste praktische punten van de ISM Foundation training:

  • Duur: 4 dagdelen verdeeld over 2 dagen
  • De investering is € 965,- exclusief 21% BTW
  • Inclusief het nieuwe ISM-methode versie 5 boek
  • In-house training voor 6 – 15 personen vanaf € 352,- per persoon
  • Examenmogelijkheid voor het ISM Foundation certificaat
  • Examentraining via onze gecertificeerde opleidingspartners
  • Gunstige voorwaarden voor ISM gelicenseerde bedrijven.

 

1.500 IT-ers

Meer dan 1.500 IT-ers gingen je al voor. Ze gaven de ISM Foundation een 8+ voor inhoud en presentatie.

Klik nu op onderstaande knop om de opleidingsbrochure te downloaden voor een compleet overzicht.

.

Ben je nu al enthousiast geworden voor de ISM Foundation? Bekijk dan onderstaande startdatums en schrijf je in!

Opleidingsagenda

Servitect en partners verzorgen onderstaande trainingen

MEI / MAY 2024

ISM Foundation - May 13 and 14, online ENGLISH, Servitect => enroll

ISM Foundation Nederlandse vlag 16 en 17 mei, online of fysiek in Nieuwegein, Servitect => aanmelden

JUNI / JUNE 2024

ISM Masterclass Nederlandse vlag 4, 5 en 6 juni (in Holten), Servitect => aanmelden

AUGUSTUS / AUGUST 2024

ISM Foundation Nederlandse vlag 8 en 9 augustus, online Servitect => aanmelden

SEPTEMBER 2024

ISM Masterclass Nederlandse vlag 17, 18 en 19 september (in Holten), Servitect => aanmelden

OKTOBER 2024

ISM Foundation Nederlandse vlag 31 oktober en 9 november, online, Servitect => aanmelden

NOVEMBER 2024

ISM Foundation 7 and 8 November, online ENGLISH, Global Knowledge => enroll

ISM Masterclass Nederlandse vlag 19, 20 en 21 november (in Holten), Servitect => aanmelden

 

 

Overzicht van alle ISM opleidingen?

ISM Portal

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

Athenestraat 12
9403 DX Assen

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000