fbpx

Resultaatgerichte sturing op basis
van het ITSM-besturingsmodel

donderdag 29 april van 10.00 – 11.00 uur

Over het webinar

Hoewel veel IT-afdelingen resultaatgericht willen zijn, slagen de meesten hier niet goed in.

De doelstellingen zijn vaak niet concreet genoeg en een actueel inzicht in de resultaten, de serviceprestatie en klanttevredenheid ontbreekt. Toch zijn er goede voorbeelden hoe snel meer grip op de serviceprestatie gecreëerd kan worden. Daarbij zijn altijd de volgende onderwerpen relevant:

  1. Heldere doelstellingen die op korte termijn haalbaar zijn
  2. Een besturingsmodel waarin de rollen en verantwoordelijkheden SMART zijn belegd
  3. Leiderschap
  4. Actueel inzicht in resultaten om te motiveren en bij te sturen

In ons webinar wordt, mede op basis van actuele voorbeelden,  toegelicht hoe met een aantal eenvoudige uitgangspunten een geïntegreerde benadering praktische toegepast kan worden.
Ook zal getoond worden hoe dashboards voor de verschillende betrokkenen en invalshoeken een essentieel ondersteunende rol kunnen vervullen.

Over Servitect

Servitect is een specialist op het gebied van ITSM. Donderdag 29 april om 10.00 uur organiseren we een webinar waarin je aan de hand van concrete methodes wordt meegenomen hoe de IT-afdeling inzicht krijgt in de resultaten, de serviceprestatie en klanttevredenheid. Met behulp van BI-dashboards laten we zien hoe dat ook in jouw organisatie juist geïmplementeerd kan worden. Wij presenteren een vernieuwende kijk op de besturing van de IT-afdeling. 

Wim Hoving
Hij staat bekend om zijn confronterende verhalen, zijn hekel aan heilige huisjes en zijn innoverende drang om IT-servicemanagement dienstbaar te laten zijn aan de business. Al ruim 20 jaar is hij actief bij vele servicemanagement-invoeringen. De laatste 10 jaar vooral middels de mede door hem ontwikkelde ISM- en FSM-methode. Zijn drive is beheerorganisaties grip geven op hun werkwijze, zodat ze tevreden klanten krijgen en behouden. Leren werken en groeien met één servicegerichte geïntegreerde werkwijze. Teams laten doorgroeien tot professionele serviceleveranciers.
Wim spreekt regelmatig over ITSM, schrijft boeken, publiceert artikelen en blogs en leidt de ISM-masterclasses

Wat is ISM methode model betekenis ISM Portal

ISM Portal

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

Athenestraat 12
9403 DX Assen

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000