fbpx

Wie waarde wil waarmaken werkt aan de werkwijze

Wim Hoving

Architect ISM-methode

In de IT laten we ons vaak afleiden door de techniek. De techniek is echter het gevolg van de werkwijze, net zoals de kwaliteit van de IT-dienst. Technische onvolkomenheden worden veroorzaakt door organisatorische onvolkomenheden.

Geef werkwijze prioriteit

Leiderschap betekent prioriteit geven aan de werkwijze;

  • Klantvragen vertalen naar reële verwachtingen
  • Flexibele inrichting van support en systemen
  • Duurzame levering
  • Snel herstel
  • Continu verbeteren

Daardoor ontstaat een IT-organisatie die waarde creëert voor de klant.

Veelvoorkomede fout

Een veel voorkomende fout is de focus op Process en Product, makkelijk, maar dit zijn de ondersteunende middelen van People. Processen en producten worden vaak veel te complex ingericht.

Alleen als de vakmensen goed met de ingerichte processen en tooling kunnen werken ontstaat kwaliteit. In een goede werkwijze zijn People, Process en Product met elkaar in balans, één zwakke schakel verstoord het optimum.

Faciliteer de professional

Leiderschap is dus het faciliteren van de professionals door het inrichten van een gebalanceerde werkwijze waardoor reële klantafspraken leiden tot echte klantwaarde.

 

Wim Hoving
Resultaatgericht verbinder van mensen en methoden
Architect van de ISM-methode

 

Neem contact met ons op als je ook inhoud wilt geven aan resultaatgericht leiderschap.

Groeien naar customer excellence? Het kan in 2022!

Na mooie ontwikkelingen in 2021, en helaas ook een aantal bedreigingen, lonkt 2022. Niet alleen zit de klant te springen om betere IT-diensten, de kansen ze te realiseren groeien snel. In 2021 zagen...

Welke zekerheid biedt de ISO 27001 norm en audit?

Met de ISM-methode wordt de ISO 27001 norm een integraal onderdeel van het IT service management. Compliancy is dus gegarandeerd.

Eenvoudig slagen voor de NEN7510, BIO en ISO 27001 audits.

Compliancy is binnen overheden en de zorgsector niet altijd een vanzelfsprekendheid. De correcte implementatie van de NEN 7510, BIO of ISO 27001 vergt vaak veel van een IT-afdeling.

Daarom is een mix van ITSM-methoden populair

IT-managers willen graag hun werkwijze moderniseren met methodieken zoals DevOps, ITIL4 en Agile. Dat gebeurt vaak stap voor stap, met een hybride mix van elementen uit diverse methodieken. De...

Pas modern ITSM toe en krijg regie over jouw IT-organisatie

Modern IT service management (ITSM) geeft je weer de regie over jouw organisatie en dienstverlening. Goed toegepaste ITSM helpt namelijk dergelijke situaties te voorkomen of sneller op te anticiperen. Door regie over jouw organisatie te hebben en modern ITSM toe te passen ben je namelijk veel schokbestendiger. De ISM-methode heeft een aantal concrete toepassingen waardoor jij als IT-manager weer leider wordt met regie over zijn organisatie. Tevens zorgt de ISM-methode er voor dat jouw team modern ITSM hanteert, zodat jouw team alle moderne uitdagingen het hoofd kan bieden. In dit blog lees je een aantal praktische en toepasbare ISM-tips die je alvast op weg kunnen helpen.  

De ideeën en oplossingen in dit blog maken deel uit van de ISM-methode. Deze methode biedt een IT-organisatie een volledig geïntegreerde werkwijze. Een werkwijze op zowel strategische, tactisch en operationeel niveau. In ISM zijn de meest praktische ideeën uit ITIL®, Lean, DevOps en OBM geïntegreerd in één compact en toepasbaar framework. Het ISM-gedachtengoed is als open source vrij en universeel toepasbaar. Deze teksten zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen met bronvermelding vrijelijk verspreid worden.

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
+3188 – 2034000