fbpx

Wie waarde wil waarmaken werkt aan de werkwijze

Wim Hoving

Architect ISM-methode

In de IT laten we ons vaak afleiden door de techniek. De techniek is echter het gevolg van de werkwijze, net zoals de kwaliteit van de IT-dienst. Technische onvolkomenheden worden veroorzaakt door organisatorische onvolkomenheden.

Geef werkwijze prioriteit

Leiderschap betekent prioriteit geven aan de werkwijze;

  • Klantvragen vertalen naar reële verwachtingen
  • Flexibele inrichting van support en systemen
  • Duurzame levering
  • Snel herstel
  • Continu verbeteren

Daardoor ontstaat een IT-organisatie die waarde creëert voor de klant.

Veelvoorkomede fout

Een veel voorkomende fout is de focus op Process en Product, makkelijk, maar dit zijn de ondersteunende middelen van People. Processen en producten worden vaak veel te complex ingericht.

Alleen als de vakmensen goed met de ingerichte processen en tooling kunnen werken ontstaat kwaliteit. In een goede werkwijze zijn People, Process en Product met elkaar in balans, één zwakke schakel verstoord het optimum.

Faciliteer de professional

Leiderschap is dus het faciliteren van de professionals door het inrichten van een gebalanceerde werkwijze waardoor reële klantafspraken leiden tot echte klantwaarde.

 

Wim Hoving
Resultaatgericht verbinder van mensen en methoden
Architect van de ISM-methode

 

Neem contact met ons op als je ook inhoud wilt geven aan resultaatgericht leiderschap.

ism training en games ism methode servitect

ISM training en games: zes manieren om je kennis te vergroten

Snel je kennis van ISM vergroten? We bieden diverse opleidingsmogelijkheden, van ISM training op foundation-niveau tot masterclasses en gaming.

BiSL en ISM: verschillen en overeenkomsten

Terwijl in de praktijk de term informatiemanagement vaak gelijkgesteld wordt met functioneel beheer geeft ISM informatiemanagement een bredere reikwijdte. Volgens ISM, of Integrated Service...

Pas modern ITSM toe en krijg regie over jouw IT-organisatie

Modern IT service management (ITSM) geeft je weer de regie over jouw organisatie en dienstverlening. Goed toegepaste ITSM helpt namelijk dergelijke situaties te voorkomen of sneller op te anticiperen. Door regie over jouw organisatie te hebben en modern ITSM toe te passen ben je namelijk veel schokbestendiger. De ISM-methode heeft een aantal concrete toepassingen waardoor jij als IT-manager weer leider wordt met regie over zijn organisatie. Tevens zorgt de ISM-methode er voor dat jouw team modern ITSM hanteert, zodat jouw team alle moderne uitdagingen het hoofd kan bieden. In dit blog lees je een aantal praktische en toepasbare ISM-tips die je alvast op weg kunnen helpen.  

ism methode ecosysteem

Haal het maximale uit ISM met het modulaire ISM-ecosysteem

De ISM methode is een compacte manier om je IT service management in te richten. In deze blog leggen we uit hoe je daar optimaal gebruik van maakt.

Serious games voor IT-professionals

Transformeer Theorie naar Praktijk: De Sleutel tot Succes in IT-management In een wereld waar de dynamiek van IT-organisaties continu verandert, is het van cruciaal belang dat medewerkers niet...

De ideeën en oplossingen in dit blog maken deel uit van de ISM-methode. Deze methode biedt een IT-organisatie een volledig geïntegreerde werkwijze. Een werkwijze op zowel strategische, tactisch en operationeel niveau. In ISM zijn de meest praktische ideeën uit ITIL®, Lean, DevOps en OBM geïntegreerd in één compact en toepasbaar framework. Het ISM-gedachtengoed is als open source vrij en universeel toepasbaar. Deze teksten zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen met bronvermelding vrijelijk verspreid worden.

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
+3188 – 2034000