fbpx

Wie waarde wil waarmaken werkt aan de werkwijze

Wim Hoving

Architect ISM-methode

In de IT laten we ons vaak afleiden door de techniek. De techniek is echter het gevolg van de werkwijze, net zoals de kwaliteit van de IT-dienst. Technische onvolkomenheden worden veroorzaakt door organisatorische onvolkomenheden.

Geef werkwijze prioriteit

Leiderschap betekent prioriteit geven aan de werkwijze;

  • Klantvragen vertalen naar reële verwachtingen
  • Flexibele inrichting van support en systemen
  • Duurzame levering
  • Snel herstel
  • Continu verbeteren

Daardoor ontstaat een IT-organisatie die waarde creëert voor de klant.

Veelvoorkomede fout

Een veel voorkomende fout is de focus op Process en Product, makkelijk, maar dit zijn de ondersteunende middelen van People. Processen en producten worden vaak veel te complex ingericht.

Alleen als de vakmensen goed met de ingerichte processen en tooling kunnen werken ontstaat kwaliteit. In een goede werkwijze zijn People, Process en Product met elkaar in balans, één zwakke schakel verstoord het optimum.

Faciliteer de professional

Leiderschap is dus het faciliteren van de professionals door het inrichten van een gebalanceerde werkwijze waardoor reële klantafspraken leiden tot echte klantwaarde.

 

Wim Hoving
Resultaatgericht verbinder van mensen en methoden
Architect van de ISM-methode

 

Neem contact met ons op als je ook inhoud wilt geven aan resultaatgericht leiderschap.

Pas modern ITSM toe en krijg regie over jouw IT-organisatie

Modern IT service management (ITSM) geeft je weer de regie over jouw organisatie en dienstverlening. Goed toegepaste ITSM helpt namelijk dergelijke situaties te voorkomen of sneller op te anticiperen. Door regie over jouw organisatie te hebben en modern ITSM toe te passen ben je namelijk veel schokbestendiger. De ISM-methode heeft een aantal concrete toepassingen waardoor jij als IT-manager weer leider wordt met regie over zijn organisatie. Tevens zorgt de ISM-methode er voor dat jouw team modern ITSM hanteert, zodat jouw team alle moderne uitdagingen het hoofd kan bieden. In dit blog lees je een aantal praktische en toepasbare ISM-tips die je alvast op weg kunnen helpen.  

thuiswerken in de IT ism methode

Thuiswerken en de impact op leiderschap in de IT – 9 tips

Nederland is massaal gaan thuiswerken. Dat geldt ook voor IT-ers. Thuiswerken in de IT heeft grote impact en vraagt om andere samenwerking en leiderschap!

OBM: effectieve gedragsverandering op de werkvloer

Organizational Behavior Management (OBM) binnen IT Service Management (ITSM) Grip op de P van People binnen ITSM Effectieve gedragsverandering is een grote uitdaging in de wereld van...
itil service management ism methode

Hoe vermijd je de grootste valkuilen van ITIL service management?

Met 34 best practices is ITIL allang niet meer lean te noemen. Dus hoe vermijd je de grootste valkuilen van ITIL service management? Lees het hier!

ISM5: 11 vernieuwingen en kansen

Met de publicatie van ISM 5 zijn veel ontwikkelingen in modern IT-servicemanagement samengebracht in één praktische geïntegreerde en gefaseerd toepasbare methode.De vraag ITIL, DevOps of agile is...

De ideeën en oplossingen in dit blog maken deel uit van de ISM-methode. Deze methode biedt een IT-organisatie een volledig geïntegreerde werkwijze. Een werkwijze op zowel strategische, tactisch en operationeel niveau. In ISM zijn de meest praktische ideeën uit ITIL®, Lean, DevOps en OBM geïntegreerd in één compact en toepasbaar framework. Het ISM-gedachtengoed is als open source vrij en universeel toepasbaar. Deze teksten zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen met bronvermelding vrijelijk verspreid worden.

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
+3188 – 2034000