Gebruikerstevredenheid scoort een 8,8 als belangrijk doel voor IT-diensten, terwijl het inzicht hierin slechts een 6,0 behaalt. En het gebruik van deze informatie blijft zelfs steken op een magere 5,3.
Beperkt inzicht
Deze antwoorden komen van deelnemers aan het webinar “Van gokken naar sturen”, dat gaat over resultaatgericht sturen met behulp van een ITSM Dashboard. Veel IT-organisaties hebben beperkt inzicht in de doorlooptijden en nog minder in de interne wachttijden die hieraan ten grondslag liggen.
Dit resulteert in moeilijk en inefficiënt te realiseren klantwaarde en gebruikerstevredenheid.
Doorslaggevende succesfactor
Tijdens het webinar werd duidelijk dat de relatie tussen klanttevredenheid, interne werkwijzen en het beschikken over actuele, trendmatige stuurinformatie een doorslaggevende succesfactor vormt. Een innovatief ITSM Dashboard is daarbij onmisbaar om goed inzicht in deze informatie te verkrijgen.
Inzicht in de stuurinformatie
Klantwaarde is in grote mate universeel: het creëren van IT-diensten gebeurt overal door goede afspraken te maken, deze te wijzigen, te leveren en te herstellen. Een goed ITSM Dashboard biedt inzicht in de stuurinformatie die elke IT-organisatie daarbij nodig heeft. De tijd dat we zelf BI-dashboards ontwikkelden, ligt achter ons. Dashboards zijn nu gestandaardiseerd en direct toepasbaar.
Transformeer
Bent je geïnteresseerd om meer te leren over hoe een ITSM Dashboard je organisatie kan transformeren? Neem contact met ons op voor meer informatie.
Wim Hoving
Resultaatgericht verbinder van mensen en methoden
Architect van de ISM-methode