fbpx

Gebruikerstevredenheid: erg belangrijk, maar de sturing is onvoldoende

Wim Hoving

Architect ISM-methode

Gebruikerstevredenheid scoort een 8,8 als belangrijk doel voor IT-diensten, terwijl het inzicht hierin slechts een 6,0 behaalt. En het gebruik van deze informatie blijft zelfs steken op een magere 5,3.

Beperkt inzicht

Deze antwoorden komen van deelnemers aan het webinar “Van gokken naar sturen”, dat gaat over resultaatgericht sturen met behulp van een ITSM Dashboard. Veel IT-organisaties hebben beperkt inzicht in de doorlooptijden en nog minder in de interne wachttijden die hieraan ten grondslag liggen.
Dit resulteert in moeilijk en inefficiënt te realiseren klantwaarde en gebruikerstevredenheid.

Doorslaggevende succesfactor

Tijdens het webinar werd duidelijk dat de relatie tussen klanttevredenheid, interne werkwijzen en het beschikken over actuele, trendmatige stuurinformatie een doorslaggevende succesfactor vormt. Een innovatief ITSM Dashboard is daarbij onmisbaar om goed inzicht in deze informatie te verkrijgen.

Inzicht in de stuurinformatie

Klantwaarde is in grote mate universeel: het creëren van IT-diensten gebeurt overal door goede afspraken te maken, deze te wijzigen, te leveren en te herstellen. Een goed ITSM Dashboard biedt inzicht in de stuurinformatie die elke IT-organisatie daarbij nodig heeft. De tijd dat we zelf BI-dashboards ontwikkelden, ligt achter ons. Dashboards zijn nu gestandaardiseerd en direct toepasbaar.

Transformeer

Bent je geïnteresseerd om meer te leren over hoe een ITSM Dashboard je organisatie kan transformeren? Neem contact met ons op voor meer informatie.

 

Wim Hoving
Resultaatgericht verbinder van mensen en methoden
Architect van de ISM-methode

itil processen ism methode it

Maak ITIL eenvoudig, beheersbaar en agile met ISM

Als IT-manager wil je grip op processen. ITIL wordt veel gebruikt maar is complex. Houd ITIL-processen eenvoudig, beheersbaar en agile met de juiste aanpak.

ISM5: 11 vernieuwingen en kansen

Met de publicatie van ISM 5 zijn veel ontwikkelingen in modern IT-servicemanagement samengebracht in één praktische geïntegreerde en gefaseerd toepasbare methode.De vraag ITIL, DevOps of agile is...

ISM: een platform o.b.v. ITIL, DevOps, BiSL, VeriSM en Agile technieken

ISM, Integrated Service Management, is een praktische en integrale beheermethode. Het combineert de best practices en ideeën van ITIL, DevOps, BiSL, VeriSM en Agile technieken. Deze best practices zijn proefondervindelijk vastgesteld en hands on. De ISM-methode is namelijk het resultaat van een jarenlange praktische én theoretische ontwikkeling. Vele IT-organisaties en specialisten hebben hieraan meegeholpen, omdat zij de behoefte hadden aan toepasbare en gestandaardiseerde kaders waarbinnen ze succes kunnen bereiken.

service management succesfactoren

Vijf servicemanagement succesfactoren. Saai, of simpel én succesvol?

Service Management is belangrijker dan ooit. Dit zijn de 5 factoren voor een optimale integratie van IT-dienstverlening in je organisatie.

BiSL en ISM: verschillen en overeenkomsten

Terwijl in de praktijk de term informatiemanagement vaak gelijkgesteld wordt met functioneel beheer geeft ISM informatiemanagement een bredere reikwijdte. Volgens ISM, of Integrated Service...

De ideeën en oplossingen in dit blog maken deel uit van de ISM-methode. Deze methode biedt een IT-organisatie een volledig geïntegreerde werkwijze. Een werkwijze op zowel strategische, tactisch en operationeel niveau. In ISM zijn de meest praktische ideeën uit ITIL®, Lean, DevOps en OBM geïntegreerd in één compact en toepasbaar framework. Het ISM-gedachtengoed is als open source vrij en universeel toepasbaar. Deze teksten zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen met bronvermelding vrijelijk verspreid worden.

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
+3188 – 2034000