fbpx

Gebruikerstevredenheid: erg belangrijk, maar de sturing is onvoldoende

Wim Hoving

Architect ISM-methode

Gebruikerstevredenheid scoort een 8,8 als belangrijk doel voor IT-diensten, terwijl het inzicht hierin slechts een 6,0 behaalt. En het gebruik van deze informatie blijft zelfs steken op een magere 5,3.

Beperkt inzicht

Deze antwoorden komen van deelnemers aan het webinar “Van gokken naar sturen”, dat gaat over resultaatgericht sturen met behulp van een ITSM Dashboard. Veel IT-organisaties hebben beperkt inzicht in de doorlooptijden en nog minder in de interne wachttijden die hieraan ten grondslag liggen.
Dit resulteert in moeilijk en inefficiënt te realiseren klantwaarde en gebruikerstevredenheid.

Doorslaggevende succesfactor

Tijdens het webinar werd duidelijk dat de relatie tussen klanttevredenheid, interne werkwijzen en het beschikken over actuele, trendmatige stuurinformatie een doorslaggevende succesfactor vormt. Een innovatief ITSM Dashboard is daarbij onmisbaar om goed inzicht in deze informatie te verkrijgen.

Inzicht in de stuurinformatie

Klantwaarde is in grote mate universeel: het creëren van IT-diensten gebeurt overal door goede afspraken te maken, deze te wijzigen, te leveren en te herstellen. Een goed ITSM Dashboard biedt inzicht in de stuurinformatie die elke IT-organisatie daarbij nodig heeft. De tijd dat we zelf BI-dashboards ontwikkelden, ligt achter ons. Dashboards zijn nu gestandaardiseerd en direct toepasbaar.

Transformeer

Bent je geïnteresseerd om meer te leren over hoe een ITSM Dashboard je organisatie kan transformeren? Neem contact met ons op voor meer informatie.

 

Wim Hoving
Resultaatgericht verbinder van mensen en methoden
Architect van de ISM-methode

ism training en games ism methode servitect

ISM training en games: zes manieren om je kennis te vergroten

Snel je kennis van ISM vergroten? We bieden diverse opleidingsmogelijkheden, van ISM training op foundation-niveau tot masterclasses en gaming.

it-trends-2020 itsm ism portal servitect

De vijf belangrijkste IT-servicemanagement trends van 2020

Een nieuw jaar is altijd een goed moment om te kijken welke IT-trends en -ontwikkelingen hoog op de agenda staan. We hebben daarom laten onderzoeken welke IT-Service Management trends IT-managers in...
ism methode ecosysteem

Haal het maximale uit ISM met het modulaire ISM-ecosysteem

De ISM methode is een compacte manier om je IT service management in te richten. In deze blog leggen we uit hoe je daar optimaal gebruik van maakt.

NEN7510: nuttige, moeilijke en toch goed haalbare uitdaging

Een succesvol management-model ligt aan de basis van compliancy. Dit blog behandelt deze uitdagingen voor de IT-afdeling en geeft daarbij aanknopingspunten om hiermee om te gaan. Leidend hierbij is het Integrated Service Management-model (het ISM-model), dat helpt bij het structureren en continu verbeteren van de werkwijze en dus ook de bescherming van persoonsgegevens binnen een zorgorganisatie.

ict in de zorg ism methode

ICT in de zorg: in zes stappen naar betere IT-diensten en betere zorg

Goede zorg is steeds meer afhankelijk van goede IT-diensten. Dat geldt voor ziekenhuizen en in toenemende mate ook voor andere zorgorganisaties. Steeds vaker blijkt dat falende ICT directe gevolgen...

De ideeën en oplossingen in dit blog maken deel uit van de ISM-methode. Deze methode biedt een IT-organisatie een volledig geïntegreerde werkwijze. Een werkwijze op zowel strategische, tactisch en operationeel niveau. In ISM zijn de meest praktische ideeën uit ITIL®, Lean, DevOps en OBM geïntegreerd in één compact en toepasbaar framework. Het ISM-gedachtengoed is als open source vrij en universeel toepasbaar. Deze teksten zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen met bronvermelding vrijelijk verspreid worden.

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
+3188 – 2034000