Het jaarlijkse srvision-evenement is een van de meest toonaangevende IT-managementcongressen in Nederland geworden. Praktische en innovatieve sessies over thema’s als Agile, Lean, DevOps, SRE, SIAM en Customer Experience. Na Resilience en Flow was dit jaar het thema: Waarde!
“All models are wrong, some are useful”
Wim Hoving gaf dit jaar weer een inspirerende presentatie met als titel “All models are wrong, some are useful”. Hij stelde dat ondanks de vele mooie modellen zoals DevOps, ITIL 4, Experience Management, OBM, Obeya en Cynefin, en bijbehorende verhalen van Spotify, ING, et cetera, de meeste IT-organisaties nog steeds falen in het creëren van klantwaarde. En daar gaat het uiteindelijk om!
Worstelen
IT-organisaties worstelen met het toepassen van de nieuwste technieken en modellen en het vinden van servicegerichte T-shaped-people. Tegelijkertijd schreeuwen hun klanten om meer flexibiliteit, security, efficiency en service-excellence in een toenemend complexer wordende service-delivery-chain.
Hoe komt dit? En waarom hoor je dit zo weinig op congressen als op srvision?
Geschikte mensen
En er een groot verschil tussen de kennis die de consultant nodig heeft, en de manager die het werk doet. Een goede bestuurder hoeft geen goede monteur of architect te zijn. Iedere oplossing die te complex is om te managen en toe te passen faalt, en een oplossing waarvoor de geschikte mensen niet beschikbaar zijn ook.
Wim presenteerde in een druk bezochte sessie een aantal compacte oplossingen die snel toepasbaar zijn en de basis vormen voor succesvolle dienstverlening en het creëren van waarde.
Meer weten over dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com