Tijdens de corona periode hebben we geen games kunnen organiseren maar de afgelopen week konden we eindelijk deze leuke en leerzame techniek weer inzetten. Zo hebben we binnen een ICT-organisatie van een zorginstelling gekeken naar procesmatig werken en onderzocht hoe we dat kunnen verbeteren. De deelnemers hebben in een gesimuleerde haven gewerkt, waarin halffabricaten getransporteerd werden naar fabriekshallen waar de eindproducten werden geassembleerd.
Actuele knelpunten herkenbaar
In het spel hebben we het beheer aan het logistieke systeem gedaan: we moesten zorgen dat de fabrieken voldoende producten (volgens afspraken in een SLA) konden leveren. Met de Control-IT-4-ISM game worden actuele knelpunten in het team herkenbaar en bespreekbaar en wordt het effect van beter samenwerken ervaren. In het spel hebben we alle processen voorbij zien komen, en de mensen hebben ervaren wat procesmatig werken is en hoe ieder daar zijn rol in vervult.
Zelf ervaren
Dienstverlening is een teamprestatie. Het goed in beeld krijgen van het aansturen van de levering van IT-diensten aan de klant vergt samenwerking van veel partijen. Als deze onderlinge samenwerking hapert, dan loopt de dienstverlening niet. Vaak is het lastig op de werkvloer de haperende samenwerking weer vlot te trekken. Met een business game lukt dit vaak wel. In een ontspannen sfeer en even weg van de hectiek van het werk. Hier kunnen de medewerkers maar ook de leidinggevenden zelf ervaren wat hun rol in de dynamiek van het werk is. Immers, je neemt wel je persoonlijkheid naar de game mee. Het is een serieus spel maar met serieuze resultaten waar alle deelnemers van leren en die kennis weer kunnen toepassen in de dagelijkse praktijk.
Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?
Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: 088-2034000
E: r.dijkstra@servitect.com