fbpx
22 oktober 2020

Remote werken zorgt voor meer flexibiliteit

Je hoort het regelmatig zeggen: “We zijn helemaal klaar met corona maar corona is nog niet klaar met ons”. Het was dan ook een tegenvaller dat de 2e coronagolf ook daadwerkelijk doorzette en gewonnen bewegingsvrijheid en afgesproken veiligheidsmaatregelen weer aangescherpt werden. Bij Servitect werken alle medewerkers al vanaf het begin van het corona tijdperk thuis. Gelukkig leent ons werk zich daar ook beter voor. Natuurlijk, het is even wennen als de werkzaamheden nu in de thuissituatie moet gebeuren want ook daar is het voor iedereen aanpassen. En we missen de persoonlijke contacten van de live omgeving met elkaar maar ook met onze klanten. De consultancy werkzaamheden verlopen nu volledig digitaal en dat heeft zo zijn voordelen.

Flexibele ondersteuning als neveneffect

Bij onze klanten is het niet anders. Ook daar zijn de beperkingen groot en bezoek aan onze klanten is dan ook in veel gevallen niet mogelijk. Intern hebben we snel onze dienstverlening zodanig kunnen aanpassen dat we onze klanten nu digitaal goed weten te ondersteunen. Met dank aan de prima infrastructuur die we in Nederland hebben liggen. Teams, Zoom, Google Meet, Skype en andere platformen zijn ineens populaire en essentiële communicatie middelen geworden. Onze klanten zijn er blij mee en we maken er intensief gebruik van. Anders dan met een fysieke afspraak is een elektronische nu veel sneller te maken en het scheelt reistijd en kosten. Kortom, we kunnen ineens veel flexibeler een afspraak maken en met elkaar in contact komen.

Digitaal onze kennis delen
Als alternatief voor onze live events zijn we inmiddels succesvol begonnen onze kennis digitaal te delen. Zo hebben we al een aantal webinars georganiseerd over uiteenlopende onderwerpen die heel goed bezocht werden en geven we online 1-op-1 sessies. Hierover krijgen we positieve reacties en geven aanleiding voor vervolgafspraken. Daarnaast hebben we een video training ontwikkeld voor de ISM Foundation die al bij een aantal klanten zijn uitgerold.

Kortom, we kunnen ineens veel flexibeler een afspraak maken en met elkaar in contact komen en hebben nieuwe methodes ontwikkeld om onze relaties blijvend van informatie te voorzien.

Meer weten over dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

 

René van der Horst, nieuwe consultant bij Servitect

In juni is René van der Horst begonnen als Senior Consultant IT Service Management om de vraag naar onze succesvolle ISM-methode en producten en diensten op te kunnen vangen. Inmiddels heeft hij...

Herken je deze verontrustende antwoorden?

Afgelopen dinsdag 8 juni gaven Wim Hoving en Robbert-jan van Lippevelde het webinar "Jouw IT-afdeling eenvoudig door de audit". We hebben al vaker een webinar over informatiebeveiliging gehouden en...

50e jubileum editie ISM Masterclass staat voor de deur

In november vindt alweer de 50e ISM Masterclass plaats, een bijzonder jubileum. Sinds het begin in 2010 zijn de reacties buitengewoon positief geweest, met een gemiddelde beoordeling ruim boven de...
Ziekenhuis monitor 2020

ISM ziekenhuis monitor 2020

Ook dit jaar organiseert Servitect weer de ISM ziekenhuis monitor. Hierbij worden IT-prestaties van de deelnemende ziekenhuizen onderling vergeleken op basis van data uit ITSM tools...
NEN7510 Lust of Last

Webinar NEN7510, Lust of Last

We hebben een primeur. De laatste weken hebben we namelijk voor het eerst twee webinars gehouden. Deze hadden als onderwerp "NEN7510, Lust of Last". De reden hiervoor was dat de beurs Zorg & ICT...

ISM Portal

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

Athenestraat 12
9403 DX Assen

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000