fbpx
22 oktober 2020

Remote werken zorgt voor meer flexibiliteit

Je hoort het regelmatig zeggen: “We zijn helemaal klaar met corona maar corona is nog niet klaar met ons”. Het was dan ook een tegenvaller dat de 2e coronagolf ook daadwerkelijk doorzette en gewonnen bewegingsvrijheid en afgesproken veiligheidsmaatregelen weer aangescherpt werden. Bij Servitect werken alle medewerkers al vanaf het begin van het corona tijdperk thuis. Gelukkig leent ons werk zich daar ook beter voor. Natuurlijk, het is even wennen als de werkzaamheden nu in de thuissituatie moet gebeuren want ook daar is het voor iedereen aanpassen. En we missen de persoonlijke contacten van de live omgeving met elkaar maar ook met onze klanten. De consultancy werkzaamheden verlopen nu volledig digitaal en dat heeft zo zijn voordelen.

Flexibele ondersteuning als neveneffect

Bij onze klanten is het niet anders. Ook daar zijn de beperkingen groot en bezoek aan onze klanten is dan ook in veel gevallen niet mogelijk. Intern hebben we snel onze dienstverlening zodanig kunnen aanpassen dat we onze klanten nu digitaal goed weten te ondersteunen. Met dank aan de prima infrastructuur die we in Nederland hebben liggen. Teams, Zoom, Google Meet, Skype en andere platformen zijn ineens populaire en essentiële communicatie middelen geworden. Onze klanten zijn er blij mee en we maken er intensief gebruik van. Anders dan met een fysieke afspraak is een elektronische nu veel sneller te maken en het scheelt reistijd en kosten. Kortom, we kunnen ineens veel flexibeler een afspraak maken en met elkaar in contact komen.

Digitaal onze kennis delen
Als alternatief voor onze live events zijn we inmiddels succesvol begonnen onze kennis digitaal te delen. Zo hebben we al een aantal webinars georganiseerd over uiteenlopende onderwerpen die heel goed bezocht werden en geven we online 1-op-1 sessies. Hierover krijgen we positieve reacties en geven aanleiding voor vervolgafspraken. Daarnaast hebben we een video training ontwikkeld voor de ISM Foundation die al bij een aantal klanten zijn uitgerold.

Kortom, we kunnen ineens veel flexibeler een afspraak maken en met elkaar in contact komen en hebben nieuwe methodes ontwikkeld om onze relaties blijvend van informatie te voorzien.

Meer weten over dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

 

TOPdesk Marketplace

ISM Dashboards nu ook beschikbaar via TOPdesk Marketplace

TOPdesk is al jarenlang onze partner. We helpen TOPdesk-klanten hun IT service management naadloos aan te sluiten op de ISM-methode met slimme technieken en producten. Zo hebben we het BI ISM...

MIJN.ISMPORTAL.NL! Gelanceerd tijdens SrVision 2022!

De afgelopen periode is hard gewerkt aan mijn.ISMportal.nl. Via deze site krijgen ISM-gebruikers direct toegang tot alle middelen die ze tijdens hun werk gebruiken. Nooit meer zoeken naar de locatie...

Mix van ITSM-methoden populair

Wim Hoving heeft een artikel geschreven over de reden waarom een mix van ITSM-methoden populair is. Dit artikel is gepubliceerd bij Magazine AG Connect. Hij ziet bij IT-managers de wens dat ze graag...

ISM-dashboard release januari 2022

Op 24 januari jl. is de nieuwste release van het ISM-dashboard in gebruik genomen. Deze januari 2022 release bevat, naast het oplossen van een aantal issues en het verbeteren van de performance,...

Dienstverlening in coronatijd

De corona pandemie houdt ons al maandenlang in haar greep. Vrijheden die we vanzelfsprekend vinden worden ingeperkt en onze werkzaamheden zijn in veel gevallen verplaatst naar onze woonomgeving....

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000