fbpx
31 juli 2020

Nieuwe versie ISM Management-dashboard

Het ISM Managementdashboard maakt deel uit van het ISM-besturingsmodel. In het besturingsmodel worden de organisatiedoelen bestuurbaar gemaakt door ze uit te splitsen naar de Werkwijze (proces), Team en Service. Services worden gerealiseerd door de Teams die de Werkwijze toepassen.

De prestaties worden per onderdeel op overzichtelijke wijze gepresenteerd. H

et is een krachtig managementinstrument omdat de doelen gekoppeld worden aan de prestaties én aan de activiteiten waardoor ze gerealiseerd worden. Versie 2020-07 van het ISM Managementdashboard is vanaf vandaag beschikbaar. Diverse (zorg)organisaties gebruiken de onlineversie van het dashboard voor de sturing van de ICT-organisatie.

Verschillende perspectieven

De informatie is beschikbaar vanuit verschillende perspectieven. Zo is er het MT/CIO-perspectief voor het overall overzicht en zijn er meer gedetailleerde overzichten voor o.a. de servicemanager, procesmanager en teamleiders. Naast de standaard KPI-overzichten biedt het dashboard de mogelijkheid om analyses uit te voeren op de achterliggende data. Grotendeels op basis van de geregistreerde informatie binnen de ITSM-tooling.

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?  Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

VNN start met ISM-methode

Verslavingszorg Noord Nederland zet zich in voor mensen die problemen ondervinden als gevolg van een verslaving. Verslaving op het gebied van alcohol, drugs, tabak, gokken of bijvoorbeeld gamen. VNN...

FSM Foundation training on-line een succesnummer

De FSM Foundation online is ontstaan omdat door het corona virus de MUMC-medewerkers van de IT-afdeling vanuit huis moesten werken. Maar de medewerkers van functioneel beheer moesten wel getraind...

Fujitsu nieuwe Education partner van Servitect

Fujitsu en Servitect hebben vandaag officieel een samenwerking aangekondigd. Recent introduceerde Fujitsu al het SOSA portfolio en door de samenwerking van Servitect wordt de ISM-methode hier een...

Webinar “Hoe de IT-afdeling snel en duurzaam kan voldoen aan de BIO”

Veel IT-afdelingen in de overheid voelen de grote druk om aan de BIO te voldoen. Naast de al bestaande werkdruk om goede IT-diensten te leveren en te innoveren, worden steeds strengere eisen gesteld...

ISM People vraagt 2 Ervaren procesmanagers met kennis van TOPdesk [INGEVULD]

Voor een relatie in de regio Utrecht zoeken we: 2 ervaren procesmanagers met kennis van TOPdesk Functie eisen: Ruime ervaring met de aansturing IT-processen Ervaring in een divers en snel...

ISM Portal

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

Athenestraat 12
9403 DX Assen

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000