fbpx
14 oktober 2021

ISM Dashboards nu ook beschikbaar via TOPdesk Marketplace

TOPdesk is al jarenlang onze partner. We helpen TOPdesk-klanten hun IT service management naadloos aan te sluiten op de ISM-methode met slimme technieken en producten. Zo hebben we het BI ISM Management Dashboard ontwikkeld waar steeds meer TOPdesk-klanten gebruik van willen maken.

ISM-dashboards

Naast de standaard rapportages die TOPdesk al levert gaan de BI ISM Management Dashboards een stap verder en breiden de beschikbare informatie uit met belangrijke besturingselementen.

“Direct inzicht in de kwaliteit van de IT-dienstverlening
en de werkwijze van de IT-organisatie.”

Zonder grote inspanning en kosten kunnen IT-organisaties nu direct beschikken over relevante en herkenbare stuurinformatie. Data uit TOPdesk, maar ook uit andere bronnen, worden geïntegreerd weergegeven. Naast de serviceprestatie, wordt namelijk ook de prestaties van de in- en externe teams en de processen betrokken. Belangrijke stuurinformatie komt hierdoor trendmatig beschikbaar.

Stakeholders

Het bouwen van eigen dashboards kost vele maanden, vergt kennis en continue onderhoud en leidt af van de corebusiness van de IT-organisatie. De ISM-dashboards zijn direct inzetbaar door de uitgebreide set aan filters voor iedere stakeholder de benodigde stuurinformatie.

De voordelen op een rij

De belangrijkste voordelen van de dashboards zijn:

  • Hergebruik van bestaande data
  • Bevordert betere registratie
  • Maakt gebruik van bestaande proces gebaseerde werkmethodes
  • Ondersteunt resultaat- en servicegericht management
  • Bevordert positief gedrag voor professionals en leidinggevenden
  • Geschikt voor gebruik in MT- en afdelingsmeetings om doelen en resultaten te bespreken
  • Geeft relevante informatie voor grote groep van verschillende stakeholders
  • Wordt gebruikt door groeiende groep gebruikers. Ideeën en updates daardoor snel beschikbaar
  • Maakt gebruik van technische standaards en daardoor minder technisch afhankelijk
  • Ondersteunt de implementatie en toepassing van het ISM-governancemodel om gegevensgestuurde resultaatgerichte IT-services mogelijk te maken
  • Vereist geen interne BI-expertise en is voor de ontwikkeling er niet afhankelijk van

 

Meer weten over de informatie in dit nieuwsbericht?
Neem dan contact op met Robert Dijkstra.
T: 088-2034000
E: r.dijkstra@servitect.com

TOPdesk Marketplace

René van der Horst, nieuwe consultant bij Servitect

In juni is René van der Horst begonnen als Senior Consultant IT Service Management om de vraag naar onze succesvolle ISM-methode en producten en diensten op te kunnen vangen. Inmiddels heeft hij...

Nu meerdere normen op ISMcompliancy.nl parallel beschikbaar

Deze maand is er de laatste update doorgevoerd op ISMCompliancy.nl. We hebben daarmee weer een grote stap gezet in het vergemakkelijken van het voldoen aan kwaliteitsnormen. De tool laat de...

Wortell start met werkwijze op basis van ISM

Maandag 21-juni jl. is Wortell gestart met het gebruiken van de werkwijze op basis van ISM en daarbij de nieuwe inrichting van hun ITSM-tool ServiceNow. Verschillende werkgroepen hebben in ongeveer...

Toename belangstelling in IT-gebruikerservaring

IT-afdelingen tonen steeds vaker hun belangstelling in de gebruikerservaring van hun klanten. Logisch, als klanttevredenheid één van je belangrijkste doelstelling is, dan wil je niet met een...

En de winnaars zijn… OBM en Compliancy

Samen met SrVision, o.a. organisator van het SrVision-FLOW-congres op 6 en 7 april, hebben wij een kort onderzoek gehouden naar de positie van IT Service Management. En hoewel we zeker niet zullen...

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000