fbpx
21 december 2020

GRID NV GESTART MET TOPDESK OP BASIS VAN ISM STANDAARD

Dinsdag 15 december was het zover. GRID NV, de Gezamenlijkst Regionale ICT-Dienst voor de gemeenten Westerwolde, Oldambt, Pekela en Veendam, zijn gestart met de nieuwe tool TOPdesk. Deze tool wordt gebruikt voor het registreren en afhandelen van alle ICT-gerelateerde incidenten, wijzigingen, verzoeken en risico’s. De verschillende gemeenten worden in toenemende mate geconfronteerd met ontwikkelingen waar steeds vaker ICT een rol speelt. Dit heeft tot gevolg dat de kwaliteitseisen aan de ICT-omgeving steeds hoger worden. De corona situatie dit jaar met veel thuiswerkende ambtenaren heeft de noodzaak hiervan wederom duidelijk gemaakt.

ISM-standaard
De TOPdesk tool is ingericht op basis van de ISM-standaard. Met de standaard inrichting wordt optimaal gebruik gemaakt van TOPdesk als ondersteuning van de werkwijze. Door gebruik te maken van deze inrichting was het mogelijk om binnen 4 weken te migreren naar de nieuwe tool.

Op deze manier zijn de eerste stappen gezet om GRID en haar medewerkers naar een hoger niveau van de professionele service verlening te tillen. Na een periode van gewenning  zal hier in 2021 een vervolg aan gegeven worden.

Meer weten over dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

ISM-compliancytool DEMO!

Het toetsen én toepassen van NEN7510 voor de zorg en BIO voor de overheid was nog nooit zo eenvoudig. Met de online tool op ISMcompliancy.nl kun je in een handomdraai bladeren door de normen en...

FSM Foundation training on-line een succesnummer

De FSM Foundation online is ontstaan omdat door het corona virus de MUMC-medewerkers van de IT-afdeling vanuit huis moesten werken. Maar de medewerkers van functioneel beheer moesten wel getraind...

Servitect en ISM groeien, doe je mee?

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode®. De laatste jaren hebben deze zich ontwikkeld tot de IT Service Management standaard in Nederland. Onze klanten verbeteren in...

Gelre gebruikt ISM voor nieuw EPD

Gelre ziekenhuizen zijn begin dit jaar gestart met het professionaliseren van de dienstverlening met de ISM-methode. Hiermee zijn ze beter voorbereid voor de overgang naar het Elektronische...

De professionalisering van de werkwijze binnen het snelgroeiende Wortell (case study)

Wortell is een organisatie die in drie jaar zo’n vijfhonderd procent is gegroeid in aantal medewerkers. Voor organisaties die zo’n flinke groei doormaken is het een uitdaging om de onderlinge...

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

info@ismportal.nl
088 - 2034000