Dinsdag 15 december was het zover. GRID NV, de Gezamenlijkst Regionale ICT-Dienst voor de gemeenten Westerwolde, Oldambt, Pekela en Veendam, zijn gestart met de nieuwe tool TOPdesk. Deze tool wordt gebruikt voor het registreren en afhandelen van alle ICT-gerelateerde incidenten, wijzigingen, verzoeken en risico’s. De verschillende gemeenten worden in toenemende mate geconfronteerd met ontwikkelingen waar steeds vaker ICT een rol speelt. Dit heeft tot gevolg dat de kwaliteitseisen aan de ICT-omgeving steeds hoger worden. De corona situatie dit jaar met veel thuiswerkende ambtenaren heeft de noodzaak hiervan wederom duidelijk gemaakt.
ISM-standaard
De TOPdesk tool is ingericht op basis van de ISM-standaard. Met de standaard inrichting wordt optimaal gebruik gemaakt van TOPdesk als ondersteuning van de werkwijze. Door gebruik te maken van deze inrichting was het mogelijk om binnen 4 weken te migreren naar de nieuwe tool.
Op deze manier zijn de eerste stappen gezet om GRID en haar medewerkers naar een hoger niveau van de professionele service verlening te tillen. Na een periode van gewenning zal hier in 2021 een vervolg aan gegeven worden.
Meer weten over dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com