fbpx
1 mei 2023

Srvision 2023: value

Het jaarlijkse srvision-evenement is een van de meest toonaangevende IT-managementcongressen in Nederland geworden. Praktische en innovatieve sessies over thema’s als Agile, Lean, DevOps, SRE, SIAM en Customer Experience. Na Resilience en Flow was dit jaar het thema: Waarde!

“All models are wrong, some are useful”

Wim Hoving gaf dit jaar weer een inspirerende presentatie met als titel “All models are wrong, some are useful”. Hij stelde dat ondanks de vele mooie modellen zoals DevOps, ITIL 4, Experience Management, OBM, Obeya en Cynefin, en bijbehorende verhalen  van Spotify, ING, et cetera, de meeste IT-organisaties nog steeds falen in het creëren van klantwaarde. En daar gaat het uiteindelijk om!

Worstelen

IT-organisaties worstelen met het toepassen van de nieuwste technieken en modellen en het vinden van servicegerichte T-shaped-people. Tegelijkertijd schreeuwen hun klanten om meer flexibiliteit, security, efficiency en service-excellence in een toenemend complexer wordende service-delivery-chain.
Hoe komt dit? En waarom hoor je dit zo weinig op congressen als op srvision?

Geschikte mensen

En er een groot verschil tussen de kennis die de consultant nodig heeft, en de manager die het werk doet. Een goede bestuurder hoeft geen goede monteur of architect te zijn. Iedere oplossing die te complex is om te managen en toe te passen faalt, en een oplossing waarvoor de geschikte mensen niet beschikbaar zijn ook.

Wim presenteerde in een druk bezochte sessie een aantal compacte oplossingen die snel toepasbaar zijn en de basis vormen voor succesvolle dienstverlening en het creëren van waarde.

Meer weten over dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

 

Zorg & ICT 2023 succesvol evenement

Het is nu alweer twee weken geleden dat Zorg & ICT 2023 plaatsvond, maar de echo's van dit unieke evenement weerklinken nog dagelijks. Met meer dan 10.000 bezoekers verspreid over drie dagen was...

40e ISM Masterclass live na langdurige lockdown

Aanmelden, nee, gaat nog niet door, nieuwe datum, weer bellen, helaas, is nog niet verantwoord, nieuwe datum, weer contact opnemen, we moeten nog even geduld hebben, sorry... Het verloop van Corona...

Martijn Wiedijk, nieuwe consultant bij Servitect

Om het enorme succes van de ISM-methode en producten en diensten op te kunnen vangen is deze maand Martijn Wiedijk begonnen als ISM-consultant. Met zijn komst kunnen wij de levering van onze...

Online workshop Regel je dienstverlening én compliancy met ISM en 4me

In november organiseren we in samenwerking met 2grips twee online workshops namelijk op dinsdag 7 en op donderdag 23 november. De titel van deze workshops is: "Regel je dienstverlening én compliancy...

GRID NV gestart met TOPdesk op basis van ISM-standaard

Dinsdag 15 december was het zover. GRID NV, de Gezamenlijkst Regionale ICT-Dienst voor de gemeenten Westerwolde, Oldambt, Pekela en Veendam, zijn gestart met de nieuwe tool TOPdesk. Deze tool wordt...

ISM Portal

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

Athenestraat 12
9403 DX Assen

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000