fbpx
21 december 2020

GRID NV gestart met TOPdesk op basis van ISM-standaard

Dinsdag 15 december was het zover. GRID NV, de Gezamenlijkst Regionale ICT-Dienst voor de gemeenten Westerwolde, Oldambt, Pekela en Veendam, zijn gestart met de nieuwe tool TOPdesk. Deze tool wordt gebruikt voor het registreren en afhandelen van alle ICT-gerelateerde incidenten, wijzigingen, verzoeken en risico’s. De verschillende gemeenten worden in toenemende mate geconfronteerd met ontwikkelingen waar steeds vaker ICT een rol speelt. Dit heeft tot gevolg dat de kwaliteitseisen aan de ICT-omgeving steeds hoger worden. De corona situatie dit jaar met veel thuiswerkende ambtenaren heeft de noodzaak hiervan wederom duidelijk gemaakt.

ISM-standaard
De TOPdesk tool is ingericht op basis van de ISM-standaard. Met de standaard inrichting wordt optimaal gebruik gemaakt van TOPdesk als ondersteuning van de werkwijze. Door gebruik te maken van deze inrichting was het mogelijk om binnen 4 weken te migreren naar de nieuwe tool.

Op deze manier zijn de eerste stappen gezet om GRID en haar medewerkers naar een hoger niveau van de professionele service verlening te tillen. Na een periode van gewenning  zal hier in 2021 een vervolg aan gegeven worden.

Meer weten over dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

500e ISM Masterclass deelnemer

Vorige week was Karen Kok-Wassink, IT Service Level Manager bij Gelre Ziekenhuizen, de 500e ISM Masterclass deelnemer. Reden voor felicitaties en een bloemetje. Daarnaast werden alle deelnemers van...

ISM5 procesmodel nu interactief beschikbaar op mijn.ISMportal.nl

Het is een spannende tijd voor iedereen die zich bezighoudt met besturingsmodellen voor het leveren van professionele diensten. Met de komst van het nieuwe boek de ISM-methode V5, openen we de deur...

De professionalisering van de werkwijze binnen het snelgroeiende Wortell (case study)

Wortell is een organisatie die in drie jaar zo’n vijfhonderd procent is gegroeid in aantal medewerkers. Voor organisaties die zo’n flinke groei doormaken is het een uitdaging om de onderlinge...

Schade, 68% past de werkwijze niet uniform toe

14 september gaf ik het webinar “Simpel IT service management”. We vroegen de deelnemers: “Hoe ervaren jullie de huidige inrichting van de IT-werkwijze?”. De antwoorden waren best schokkend......

ISM People vraagt 2 Ervaren procesmanagers met kennis van TOPdesk [INGEVULD]

Voor een relatie in de regio Utrecht zoeken we: 2 ervaren procesmanagers met kennis van TOPdesk Functie eisen: Ruime ervaring met de aansturing IT-processen Ervaring in een divers en snel...

ISM Portal

Fokkerstraat 16
3833 LD Leusden

Athenestraat 12
9403 DX Assen

info@ismportal.nl
+31 (0)88 - 2034000