ISM-framework
Het ISM-framework vormt de basis van de ISM-methode. In dit framework zijn alle middelen – People, Process en Product – beschikbaar, uitgewerkt en geïntegreerd. Het is een bewezen en eenvoudige standaardinrichting van de werkwijze, waarin processen, procesfuncties en optimale inrichting van helpdesktooling volledig op elkaar zijn afgestemd.
Wat houdt het ISM-framework in?
Het ISM-framework omvat onder andere het ISM-procesmodel, een beschrijving van het procesmodel, de processen, de processtappen en de activiteiten, een grafische weergave van alle componenten, een definitielijst van de in de procesbeschrijving gehanteerde begrippen, de ISM-specifieke inrichting van de helpdesktool, templates en voorbeelden.
Het framework is zowel in het Nederlands als in het Engels beschikbaar.
ISM-framework aanschaffen
De aanschaf van het ISM-framework vindt plaats door ISM-seats te kopen. Eén seat per IT-medewerker, voor iedereen die activiteiten uit de ISM-processen uitvoert.
In de praktijk komt dit neer op de medewerkers, coördinatoren en managers, die actief betrokken zijn bij de IT-dienstverlening, vaak de afdeling IT-beheer of een synoniem daarvan.
Het gebruik van het ISM-framework is alleen toegestaan indien voldoende seats zijn aangekocht én een bijbehorende geldige Gebruiks- en Onderhoudslicentie aanwezig is.
Meer ondersteuning
Met het gratis te downloaden procesmodel en de aanschaf van het complete ISM-framework heb je de basistools in handen om de middelen people, process en product te integreren en de ISM-methode holistisch toe te passen. De meeste organisaties kiezen echter voor extra ondersteuning bij de invoering en toepassing van ISM.
Meer informatie
Meer weten over de mogelijkheden? Of wil je gewoon eens met ons sparren over de ondersteuning die het beste past bij jouw organisatie?
Neem contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden.
Bel ons op 088 – 20 34 000 of mail naar info@ismportal.nl.