We hebben het al onze klanten en relaties gevraagd: “Ga je onze evenementen in coronatijd ook bezoeken?”. Het resultaat is dat bijna iedereen graag de nieuwste informatie ontvangt over ISM en ITSM, maar ook dat op dit moment 65% van de doelgroep misschien of niet zou komen in verband met de huidige corona-situatie.
Voor ons reden onze live evenementen dit jaar niet door te laten gaan. Maar daar stopt het niet! Gezien de grote belangstelling gaan we online invulling geven aan de behoefte aan kennisdeling.
Drie actuele onderwerpen
Over de volgende 3 actuele onderwerpen willen we jullie dan ook informeren:
- De toekomst en kansen van modern service management in de praktijk.
De wereld van ITSM is de laatste jaren in een stroomversnelling geraakt. Agile, Lean, DevOps, ITIL4 zijn mooie ontwikkelingen. Co-creation, customer value, valuestreams, Technical and Organizational Debt, Flow zijn de termen die gebruikt worden. Hoe valt alles samen en wat zijn mogelijkheden om deze toe te passen. - Resultaatgerichte sturing op basis van het ITSM-besturingsmodel en BI-dashboarding.
Hoewel veel IT-afdelingen claimen resultaatgericht te zijn, slagen de meesten hier niet goed in. Het ontbreken van een servicegericht besturingsmodel én een actueel inzicht in de serviceprestatie zijn hier oorzaken van. Toch zijn er voorbeelden hoe snel meer grip op de service prestatie gecreëerd kan worden. Door de toepassing van een gestructureerd besturingsmodel, gecombineerd met dashboarding die de prestaties actueel in beeld brengt, wordt de besturing steeds concreter en beter. - Het integreren van NEN7510, BIO of ISO27001 met procesmatig werken.
Het voldoen aan compliancy-eisen zoals NEN7510, BIO en ISO27001 wordt steeds belangrijker. En niet alleen omdat de regels steeds strenger worden, maar ook omdat vanuit een professionele dienstverlening het noodzakelijk is de informatiebeveiliging op orde te hebben. De rol van de ICT-afdeling en haar diensten is daarin cruciaal. Om aan de eisen te voldoen is het nodig dat aangesloten wordt op de procesmatige werkwijze die, vaak van ITIL afgeleid, door de ICT wordt toegepast.
Twee informatievormen
We zullen deze informatie in 2 vormen aanbieden.
De eerste is de mogelijkheid om 1,2 of 3 onderwerpen in een 1-op-1 sessie te presenteren aan jou en indien gewenst ook je collega’s. Heb je belangstelling voor 1-op-1 presentatie, neem dan contact met ons op en we plannen je in voor een sessie.
De tweede mogelijkheid is kennis te nemen van de informatie door deel te nemen aan webinars die we per actueel onderwerp zullen organiseren.
- Webinar “De toekomst en kansen van modern service management in de praktijk”
- Webinar “Resultaatgerichte sturing op basis van het ITSM-besturingsmodel en BI-dashboarding”.
- Webinar “Het integreren van NEN7510, BIO en ISO27001 met procesmatig werken”.
Heb je belangstelling voor één of meerdere van deze webinars, neem dan contact met ons op en we plannen je in voor een sessie.
Natuurlijk is het jammer dat we elkaar dit jaar niet live ontmoeten. Maar met deze oplossingen gaat het toch lukken kennis met je te delen.
Meer weten over de onderwerpen in dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com