ULTIMO
Een gebruiksklare ITSM-inrichting gebaseerd op vele projecten in samenwerking met Ultimo. Handige overzichten en schermen die zich bewezen hebben in ze praktijk en doorontwikkeld worden samen met Ultimo. Voor u ontworpen door ITSM-experts, veelal toegepast binnen IT service delivery afdelingen.
Beschrijving
De ISM Ultimo inrichting van de ITSM module zit vol met handigheden die bij eerdere projecten zijn bedacht. Het maakt van Ultimo snel een praktisch hulpmiddel om te kunnen gebruiken om te professionaliseren en uw teams te motiveren. Door een handige inrichting van Ultimo is het draagvlak voor het gebruik hoger en zal de dienstverlening daardoor beter gaan verlopen en wordt de werklast beter inzichtelijk. Daardoor geven de overzichten in Ultimo en eventuele dashboards een beter beeld van de situatie (zie onze andere dienst over ISM dashboards in de Marketplace). Deze inrichting kan per organisatie worden fijngeslepen, en is nuttig voor alle ITSM-module gebruikers, onafhankelijk van de gebruikte methodiek (ISM-methode, ITIL of…). De Ultimo ISM Inrichting bevat onder andere de volgende aanpassingen:- Centraal meldscherm Een centraal scherm bedoeld om snel meldingen aan te maken en afsluiten. Onze ervaring is dat veel meldingen voor het gevoel meer tijd kosten om te vast te leggen dan om op te lossen. Met dit scherm kunnen alle soorten meldingen worden aangemaakt, worden doorgezet of direct worden afgesloten. Door o.a. handig gebruik te maken van de kennisboom geeft dit scherm met name Servicedesk afdelingen een krachtige tool om hun werk in vast te leggen. Het helpt ook organisaties verder die naar één loket willen overgaan en daarin met een centraal meldscherm te gaan werken. Dit scherm leidt vaak tot “spontane” verbetering van de registratie.
- Vakgroep/medewerker verkenner Een scherm bedoeld voor call coördinatie en teamhoofden. Met dit scherm kunnen zij bladeren door de vakgroepen en te kunnen zien welke meldingen op groep staan en welke op de onderliggende medewerkers.
- Links naar de afgesproken werkwijze Door een link naar de actuele werkwijze toe te voegen wordt het opzoeken van de huidige werkwijze kinderspel. Daarbij is er laagdrempelige hulp beschikbaar bij vragen over de werkwijze.
- Eenvoudige afhandelschermen De afhandelschermen in de verschillende onderdelen van ITSM zijn praktisch ingericht op basis van de ervaring en feedback van vele klanten. Een van de zaken die hier is aangepast is het reduceren van het aantal schermen per module.
- Standaard content Daarnaast bevat de inrichting diverse standaard content zoals het hebben van standaard e-mail momenten, prioriteiten matrix, afgestemde statussen en Ultimo automatiseringsregels zoals het automatisch op status “ gesloten” zetten van meldingen na 14 dagen. Graag verwijzen we je naar de website van Ultimo voor uitgebreide informatie.