Verbeterde samenwerking voor ziekenhuis Gelderse Vallei door verdere uitrol ISM

Ziekenhuis Gelderse Vallei heeft in 2011 kennisgemaakt met ISM. Destijds is de werkwijze van de ICT-afdeling georganiseerd op basis van de ISM-methode. Dit is zo goed bevallen dat besloten is om de methode breder toe te passen. In 2017 is het project gestart om de werkwijze van de afdelingen Applicatiebeheer, Informatiemanagement en ook decentrale applicatiebeheerafdelingen op dezelfde manier in te richten. De inrichting van TOPdesk is tijdens de invoering geoptimaliseerd om de werkwijze maximaal te ondersteunen. Zo plukken deze afdelingen ook de vruchten van een geïntegreerde, eenduidige werkwijze. Jan van Marum, van onze partner Grip on IT, heeft het project begeleid.

Succesvol

De organisatie heeft de implementatie als zeer succesvol ervaren. Met name Functioneel Beheer heeft een belangrijke rol gekregen binnen de organisatie, waardoor de afdeling een grotere toegevoegde waarde heeft. De werkwijze op basis van de processen Afspreken (SLM) en Specificeren (SPM) is duidelijk beschreven én wordt daadwerkelijk toegepast. Klantaanvragen voor nieuwe of gewijzigde functionaliteit worden nu beter beoordeeld, met als belangrijkste criterium wat de beste oplossing is voor ZGV.
ZGV is erg enthousiast over het project: de processen zijn op orde, de werkwijze is geheel geaccepteerd en wordt begrepen door de hele werkorganisatie. De ISM-methode wordt op de juiste manier ingezet. De volgende stap is belangrijk: het daadwerkelijk DOEN, waardoor de afgesproken werkwijze onbewust bekwaam wordt toegepast.
Dankzij goede begeleiding en samenwerking is het project binnen tijd en budget opgeleverd.

Nieuwe versie ISM Management-dashboard

Het ISM Managementdashboard maakt deel uit van het ISM-besturingsmodel. In het besturingsmodel worden de organisatiedoelen bestuurbaar gemaakt door ze uit te splitsen naar de Werkwijze (proces),...

Verbeterde samenwerking voor ziekenhuis Gelderse Vallei door verdere uitrol ISM

Ziekenhuis Gelderse Vallei heeft in 2011 kennisgemaakt met ISM. Destijds is de werkwijze van de ICT-afdeling georganiseerd op basis van de ISM-methode. Dit is zo goed bevallen dat besloten is om de...

De werkwijze op orde met ISM en FSM

Fusieziekenhuis WestFriesGasthuis en WaterLandZiekenhuis gaat de ICT professionaliseren en heeft ook voor ISM en FSM gekozen. Een wens van het gefuseerde ziekenhuis is het hebben van een...

Kick-off ISM bij grootste zorghulpverlener Zuid-Holland

Na een eerste kennismaking op de ISM Infodag in november 2017, is vandaag is de aftrap van het ISM-traject. In totaal gaan 75 medewerkers van Ipse De Bruggen werken volgens de ISM-methode. De...

Livegang Fase I Ipse De Brugge

Na aanwezigheid op de jaarlijkse ISM Infodag, wist Richard de Wit, Manager IV, het zeker: Wij moeten wat met ISM! Nu, een jaar later, wordt de livegang gevierd. Samen Samenwerken September 2018 was...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

info@ismportal.nl
050 - 5791387