29 oktober 2018

Verbeterde samenwerking voor ziekenhuis Gelderse Vallei door verdere uitrol ISM

Ziekenhuis Gelderse Vallei heeft in 2011 kennisgemaakt met ISM. Destijds is de werkwijze van de ICT-afdeling georganiseerd op basis van de ISM-methode. Dit is zo goed bevallen dat besloten is om de methode breder toe te passen. In 2017 is het project gestart om de werkwijze van de afdelingen Applicatiebeheer, Informatiemanagement en ook decentrale applicatiebeheerafdelingen op dezelfde manier in te richten. De inrichting van TOPdesk is tijdens de invoering geoptimaliseerd om de werkwijze maximaal te ondersteunen. Zo plukken deze afdelingen ook de vruchten van een geïntegreerde, eenduidige werkwijze. Jan van Marum, van onze partner Grip on IT, heeft het project begeleid.

Succesvol

De organisatie heeft de implementatie als zeer succesvol ervaren. Met name Functioneel Beheer heeft een belangrijke rol gekregen binnen de organisatie, waardoor de afdeling een grotere toegevoegde waarde heeft. De werkwijze op basis van de processen Afspreken (SLM) en Specificeren (SPM) is duidelijk beschreven én wordt daadwerkelijk toegepast. Klantaanvragen voor nieuwe of gewijzigde functionaliteit worden nu beter beoordeeld, met als belangrijkste criterium wat de beste oplossing is voor ZGV.
ZGV is erg enthousiast over het project: de processen zijn op orde, de werkwijze is geheel geaccepteerd en wordt begrepen door de hele werkorganisatie. De ISM-methode wordt op de juiste manier ingezet. De volgende stap is belangrijk: het daadwerkelijk DOEN, waardoor de afgesproken werkwijze onbewust bekwaam wordt toegepast.
Dankzij goede begeleiding en samenwerking is het project binnen tijd en budget opgeleverd.

Alrijne ISM-methode

ALRIJNE LIVE MET ISM-METHODE

Maandag 23 september jl. was het dan zover. Alrijne ging live met de eerste fase van de ISM-methode. De eerste verbeteringen en aanpassingen van de Alrijne processen zullen nu al merkbaar zijn. Zo...

Integrale dienstverlening voor Stad Geel

In 2017 is de afdeling ICT van Stad Geel gaan werken met ISM. Na een succesvol traject is besloten de methode ook op de afdeling Patrimonium uit te rollen. Het Patrimonium coördineert alle...

FSM Foundation training on-line een succesnummer

De FSM Foundation online is ontstaan omdat door het corona virus de MUMC-medewerkers van de IT-afdeling vanuit huis moesten werken. Maar de medewerkers van functioneel beheer moesten wel getraind...

Vernieuwde samenwerking, nieuwe partner

Na 11 maanden plezierig binnen Servitect te hebben samengewerkt, zijn Servitect en Jan van Marum tot het inzicht gekomen dat onze kwaliteiten beter tot hun recht komen in een samenwerking op basis...

ISM (proces)-managersdag

Een dag vol praktijkervaringen en een blik op de toekomst. Op 12 juni 2019 vindt de ISM (Proces)managersdag plaats in Het Oude Magazijn in Amersfoort. De praktijk van Agile Service Management staat...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

info@ismportal.nl
050 - 5791387