Verbeterde samenwerking voor ziekenhuis Gelderse Vallei door verdere uitrol ISM

Ziekenhuis Gelderse Vallei heeft in 2011 kennisgemaakt met ISM. Destijds is de werkwijze van de ICT-afdeling georganiseerd op basis van de ISM-methode. Dit is zo goed bevallen dat besloten is om de methode breder toe te passen. In 2017 is het project gestart om de werkwijze van de afdelingen Applicatiebeheer, Informatiemanagement en ook decentrale applicatiebeheerafdelingen op dezelfde manier in te richten. De inrichting van TOPdesk is tijdens de invoering geoptimaliseerd om de werkwijze maximaal te ondersteunen. Zo plukken deze afdelingen ook de vruchten van een geïntegreerde, eenduidige werkwijze. Jan van Marum, van onze partner Grip on IT, heeft het project begeleid.

Succesvol

De organisatie heeft de implementatie als zeer succesvol ervaren. Met name Functioneel Beheer heeft een belangrijke rol gekregen binnen de organisatie, waardoor de afdeling een grotere toegevoegde waarde heeft. De werkwijze op basis van de processen Afspreken (SLM) en Specificeren (SPM) is duidelijk beschreven én wordt daadwerkelijk toegepast. Klantaanvragen voor nieuwe of gewijzigde functionaliteit worden nu beter beoordeeld, met als belangrijkste criterium wat de beste oplossing is voor ZGV.
ZGV is erg enthousiast over het project: de processen zijn op orde, de werkwijze is geheel geaccepteerd en wordt begrepen door de hele werkorganisatie. De ISM-methode wordt op de juiste manier ingezet. De volgende stap is belangrijk: het daadwerkelijk DOEN, waardoor de afgesproken werkwijze onbewust bekwaam wordt toegepast.
Dankzij goede begeleiding en samenwerking is het project binnen tijd en budget opgeleverd.

ZGV viert de livegang van ISM en FSM

Reden voor een feest is dat alle zes afdelingen onder ICT & Applicatie van Ziekenhuis Gelderse Vallei nu een uniforme werkwijze hanteert. Alle afdelingen hebben nu toegang tot TOPdesk,...

ISM- en FSM-methode boek halen beide de bestsellerslijst!

Managementboek houd een bestsellerslijst bij. Het boek "De ISM-Methode" heeft daar 15 dagen in gestaan en daarbij uiteindelijk positie 88 bereikt. Inmiddels heeft ook de "FSM-methode" die lijst...

Veel interesse kennissessie ISM en FSM

IT in control: een utopie of realiseerbaar?  Deze vraag is het thema van de GO 4 IT Klantsessie op 10 mei. 4IT Professionals organiseert deze middagsessie voor organisaties die geïnteresseerd...

Vacature ISM-consultant

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode®. Onze klanten ervaren in korte tijd een sterk en aantoonbaar verbeterde IT-dienstverlening. Hierdoor zijn ISM en FSM in...

Stad Geel gaat live

Stad Geel (België) is 17 oktober live gegaan met ISM. Het project wordt geleid door onze Belgische ISM-partner Uptime. De reden van Stad Geel om te gaan werken met de ISM-methode is verdere...

ISM Masterclass

De ISM Masterclass is een training voor ervaren ITSM-consultants, procesmanagers en IT-managers, die hun kansen zelf willen creëren en daarmee aan hun succes willen bouwen.

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

info@ismportal.nl
050 - 5791387