fbpx
23 maart 2021

Henco Hendriksen, nieuwe consultant bij Servitect

Servitect is heel succesvol met de ISM-methode en de bijbehorende producten en diensten zoals de ISM compliancy tool, het besturingsinstrument BI-dashboarding en games en opleidingen. Het succes van deze producten trekt steeds meer instellingen, bedrijven en overheden aan. Om deze groei in dienstverlening op te vangen is deze maand Henco Hendriksen begonnen als ISM-consultant. Graag stellen we hem aan je voor.

Henco Hendriksen

Henco Hendriksen is 36 jaar en geboren in de Betuwe en nu woonachtig aan de rand van de Veluwe. Hij is getrouwd en vader van twee kinderen. Houdt van mountainbiken, voetballen, skiën en van lekker eten.

Wat voor werk het je hiervoor gedaan?
Ik werk sinds 2004 in de IT-sector. Na diverse support en systeembeheer rollen ben ik in 2011 bij ziekenhuis Rijnstate in aanraking gekomen met IT Service Management. In de afgelopen 10 jaar heb ik verschillende procesmanagement en teammanagement rollen vervuld, telkens met als doel om vanuit een ongestructureerd vertrekpunt te werken aan structuur en voorspelbaarheid. De afgelopen jaren heb ik dit gedaan voor Exact, een softwarebedrijf uit Delft.

Wat vind je leuk aan Servitect?
Ik haal mijn voldoening uit het verbeteren van IT-organisaties, door het inrichten van betere, meetbare dienstverlening en aanbrengen van structuur. Servitect is bij uitstek een organisatie die dat op een slimme en pragmatische manier doet voor zijn klanten. Daarnaast bulkt Servitect van de IT Service Management kennis, wat mogelijkheden biedt om over onderwerpen te sparren en kennis te delen. Daar worden we als organisatie beter van, waardoor we onze klanten nog beter kunnen helpen.

Wat spreekt je het meeste aan in deze job?
Ik haal veel voldoening uit het structuur aanbrengen in IT-organisaties, en zien dat het werkt. Ik vind het leuk om organisaties te helpen hun IT-dienstverlening te verbeteren. Het leukste is wanneer je na een succesvol project zichtbare resultaten en dankbaarheid van de klant ziet. Dat betekent niet dat het ‘pleasen’ van de klant mijn belangrijkste doel is. Ik wil vooral samen met de klant door het verbetertraject heen. Als het nodig is om onderweg harde noten te kraken, dan doe ik dat met veel plezier :-).

Welke uitdagingen zie je in het werkveld van Service Management?
IT-afdelingen vormen steeds meer het hart van een organisatie en moeten aan steeds meer eisen voldoen. IT is onderdeel van de meeste bedrijfskritische processen, moet de organisatie beschermen tegen gevaren van buitenaf (hacks en andere cybercriminaliteit) en binnenuit (informatiebeveiliging). Een onoplettendheid van de IT-afdeling kan desastreuze gevolgen hebben voor de organisatie. IT is in de afgelopen jaren in snel tempo ‘mission critical’ geworden, en dat zal alleen maar toenemen. Tel daarbij op de dynamiek in steeds verder ontwikkelde technologie, internet of things en andere trends. Met goed bestuurde en werkende IT kunnen organisaties anno 2021 echt het verschil maken. Het goed organiseren van de IT-dienstverlening wordt daarom nog steeds belangrijker. Het vraagt een hoog niveau van volwassenheid van leiders en professionals. De grootste uitdaging op dit moment is het bewaren van de balans tussen control/compliance en klantgerichtheid. Dat dit heel goed kan samengaan bewijst ISM met het product ISM compliancy tool.

Meer weten over dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

 

Toename belangstelling in IT-gebruikerservaring

IT-afdelingen tonen steeds vaker hun belangstelling in de gebruikerservaring van hun klanten. Logisch, als klanttevredenheid één van je belangrijkste doelstelling is, dan wil je niet met een...

1.000 x ISM-foundation, 450 x Masterclass!!

De afgelopen weken hebben we met de ISM- en FSM-trainingen mooie mijlpalen bereikt. Zo hebben we deze week de 450e deelnemer aan de ISM Masterclass verwelkomt. Kijken we naar de deelnemers aan de...

Energiewacht krijgt met de ISM-methode IT-slagkracht

Energiewacht BV is per 1 januari 2021 de nieuwe naam van hét servicebedrijf van Essent in Noord Nederland. Energiewacht BV is een bundeling van krachten van Energiewacht Groep in Zwolle,...

ISM (proces)-managersdag

Een dag vol praktijkervaringen en een blik op de toekomst. Op 12 juni 2019 vindt de ISM (Proces)managersdag plaats in Het Oude Magazijn in Amersfoort. De praktijk van Agile Service Management staat...

ISM-compliancytool DEMO!

Het toetsen én toepassen van NEN7510 voor de zorg en BIO voor de overheid was nog nooit zo eenvoudig. Met de online tool op ISMcompliancy.nl kun je in een handomdraai bladeren door de normen en...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

info@ismportal.nl
050 - 5791387

Meer grip door inzicht

Wil jij meer grip op je IT organisatie? Grip begint met meer inzicht. Wij bieden je daarbij de belangrijkste inzichten en geven je handvaten d.m.v. een dashbord. Zo kun jij als leider van je IT organisatie gemakkelijk sturen op de door jouw vastgestelde serviceprestaties en klanttevredenheid-eisen. We nemen je mee in deze werkwijze in ons webinar. Meld je direct aan.

00
Months
00
Days
00
Hours
00
Minutes
00
Seconds