2 oktober 2020

Erwin van Dam al één jaar Servitecter…

Service Management consultant is een vak. Daar zijn we het wel over eens. Een prachtig vak dat uitdagingen met zich meebrengt, want niet één organisatie is gelijk maar onze ISM-methode past altijd. Erwin van Dam is nu een jaar bij Servitect en we vinden het aardig zijn ervaringen na een jaar eens met onze lezerskring te delen. Want onze heldere communicatie spreekt veel nieuwe maar ook bestaande klanten aan. We zijn niet voor niets experts in het versimpelen van processen en dus in communicatie.

Maar laten we Erwin eens aan het woord om een aantal vragen voor ons beantwoorden.

Erwin van Dam

Erwin van Dam, 39 jaar en geboren en getogen in Ede op de Veluwe. Getrouwd met Mariska en trotse vader van Charlotte (9) en Florian (5).
Een levensgenieter die graag de natuur in trekt met het gezin maar ook kan genieten van een ontspannen avondje Netflixen.

Wat voor werk het je hiervoor gedaan?
Mijn achtergrond wordt gekenmerkt door een voorliefde voor ICT, klantcontact en dienend leiderschap. De afgelopen 7 jaren ben ik actief geweest bij de opbouw van teams binnen ICT-organisaties in de rol van operationeel manager.

Wat vind je leuk aan Servitect?
Innovatieve enthousiaste club collega’s werkzaam bij mooie organisaties. Het feit dat we op het gebied van de werkwijze, de teams en het besturingsmodel van de organisaties actief zijn maakt dat iedere opdracht en klant weer ruimte biedt voor mooie ontwikkelingen.
De gezamenlijk drive om iedere keer weer meer uit de relatie met de klant te halen en van nog meer toegevoegde waarde zijn.

Wat is het eerste wat je ging doen toen je bij Servitect kwam werken?
Gestort op de matching van NEN7510 normen. We hebben een prachtige nieuwe tool ontwikkeld en ik viel direct met de neus in de boter om deze tool verder mee te ontwikkelen.

Wat zijn je werkzaamheden nu?
Interim procesmanager bij het St. Antoniusziekenhuis. Daarnaast ben ik nauw betrokken bij het ontwikkelen van het ISM management dashboard die je een actueel beeld geeft van de prestaties. Het is fantastisch wat we met Power BI op die manier gemaakt hebben en klanten zijn enthousiast over de uitgebreide mogelijkheden.

Wat spreekt je het meeste aan in deze job?
De wisselende omgevingen, de innovatie en het mee bouwen aan successen bij onze klanten. En er is voldoende ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Zo zit ik inmiddels al diep in de Power BI kennis die ik gebruik bij het maken van de dashboards.

Wie help je met wat je doet?
Uiteindelijk de eindgebruiker van de ICT diensten. Ik help de ICT teams naar een hoger niveau van dienstverlening te brengen. De eindgebruiker heeft er baat bij ze meer snelheid en control te geven. Dit realiseren we o.a. door de inzet van ons pragmatisch besturingsmodel dat de teamhoofden, procesmanagers en het algemeen (hoger) management bij elkaar brengt met gezamenlijke doelstellingen, acties en successen.

Hoe merk je dat je werk bij klanten gewaardeerd wordt?
Het feit dat ik met grote regelmaat benaderd wordt mee te denken over zaken die niet direct betrekking hebben op het werk waarvoor ik aangesteld ben. Daarnaast de enthousiaste reacties in de persoonlijke relatie.

Welke uitdagingen zie je in het werkveld van Service Management?
Eigenaarschap binnen de teams en de verschuiving van SLA naar XLA waar naast de harde eisen ook de zachte kant (o.a. klantbeleving en werkgeluk) steeds belangrijker aan het worden is. Dat past ook goed bij mij, de menselijke kant is en blijft erg belangrijk.

Met welke collega’s werk je nauw samen?
Met Robbert-jan die ook actief is voor het St. Antonius en uiteraard ook ruggenspraak met de collegae bij andere relaties. We weten elkaar allemaal snel te vinden als we even willen sparren.

Meer weten dit nieuwsbericht? Neem dan contact op met
Robert Dijkstra.
T: +31(0)505791387
E: r.dijkstra@servitect.com

 

ISM-compliancytool DEMO!

Het toetsen én toepassen van NEN7510 voor de zorg en BIO voor de overheid was nog nooit zo eenvoudig. Met de online tool op ISMcompliancy.nl kun je in een handomdraai bladeren door de normen en...

Kennis en ervaringen delen op Procesmanagersdag

Op 1 juni is het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam gastheer voor de jaarlijkse ISM Procesmanagersdag. Procesmanagers delen op deze dag ervaringen bij het toepassen van ISM en FSM. Daarnaast komen...

ZGV viert de livegang van ISM en FSM

Reden voor een feest is dat alle zes afdelingen onder ICT & Applicatie van Ziekenhuis Gelderse Vallei nu een uniforme werkwijze hanteert. Alle afdelingen hebben nu toegang tot TOPdesk, waardoor...

Verbeterde samenwerking voor ziekenhuis Gelderse Vallei door verdere uitrol ISM

Ziekenhuis Gelderse Vallei heeft in 2011 kennisgemaakt met ISM. Destijds is de werkwijze van de ICT-afdeling georganiseerd op basis van de ISM-methode. Dit is zo goed bevallen dat besloten is om de...

Livegang Fase I Ipse De Brugge

Na aanwezigheid op de jaarlijkse ISM Infodag, wist Richard de Wit, Manager IV, het zeker: Wij moeten wat met ISM! Nu, een jaar later, wordt de livegang gevierd. Samen Samenwerken September 2018 was...

Het ISM-procesmodel

Wil je je IT-beheer verder professionaliseren? Dit e-boek maakt het mogelijk de ISM-methode direct, eenvoudig en snel in te voeren, toe te passen en te begrijpen! 70 pagina’s direct toepasbaar

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

info@ismportal.nl
050 - 5791387