De werkwijze op orde met ISM en FSM

Fusieziekenhuis WestFriesGasthuis en WaterLandZiekenhuis gaat de ICT professionaliseren en heeft ook voor ISM en FSM gekozen.

Een wens van het gefuseerde ziekenhuis is het hebben van een professionele, moderne en  geoptimaliseerde inrichting van de ICT. De ontwikkelingen en eisen op ICT-vlak gaan razend snel. Om hier aan te kunnen voldoen is het van essentieel belang dat de werkwijze op orde is. Met de invoering van de ISM- en FSM-methode wordt deze basis gelegd. Voldoen aan de eisen van o.a. Convenant Medische Technologie, NEN 7510 en de aankomende GDPR wordt hiermee op een eenvoudige manier mogelijk.

We zijn trots op de zorg die we patiënten, van jong tot oud, dicht bij huis kunnen bieden. Het samengaan van de ziekenhuizen helpt ons om de zorg samen kwalitatief nog beter te maken én in de regio te houden. 

Het aanbieden van onderscheidende en innovatieve ICT-dienstverlening, waarbij veiligheid en betrouwbaarheid voorop staan, ondersteunt dit streven.

Het gefuseerde ziekenhuis zit in Fase 1 van de invoering, eind januari start Fase 2. Het gehele traject wordt in samenwerking met DeltaISIS uitgevoerd.

 

>   Lees meer over de verschillende fasen van een ISM- en FSM-invoering.

 

Wil je meer weten over ISM- en FSM-invoeringen, neem contact op met Robbert-jan, projectleider van dit project: r.van.lippeveld(at)servitect.com.

Eno: Aantoonbaar in control

De IT-afdeling van zorgverzekeraar Eno wilde in korte tijd o.a. de procesbeschrijvingen op orde hebben, en zochten hiervoor een pragmatische en snelle manier. Ze kozen voor de ISMmethode. De...

Vacature ISM-consultant

Servitect is de ontwikkelaar van de succesvolle ISM- en FSM-methode®. Onze klanten ervaren in korte tijd een sterk en aantoonbaar verbeterde IT-dienstverlening. Hierdoor zijn ISM en FSM in...

Kick-off ISM/FSM-maatwerktraject bij Bravis ziekenhuis

Bravis ziekenhuis heeft gekozen voor ISM en FSM om haar ambitieuze doelstellingen te realiseren. Servitect, ontwikkelaar van de ISM- en FSM-methode, helpt Bravis bij de inrichting van de...

Release 3.8 van de FSM- en ISM-methode is vrijgegeven

Servitect brengt 2 maal per jaar een update uit van de ISM- en FSM-methode. In elke release worden ervaringen van bestaande gebruikers en uitlopende invoeringstrajecten verwerkt. In release 3.8 van...

MeetUp Functional/Integrated Service Management

ICT: stabiliteit vs.innovatie. Dit is het thema van de MeetUp Functional/Integrated Service Management (FSM/ISM) op 28 september 2017 in Breda. Het wordt georganiseerd door De IT Regisseur,...

ISM Masterclass

De ISM Masterclass is een training voor ervaren ITSM-consultants, procesmanagers en IT-managers, die hun kansen zelf willen creëren en daarmee aan hun succes willen bouwen. Kijk hier voor meer informatie.

ISM Infodag 2019

ISM infodag 2019

Tijdens de ISM Infodag op 10 december ontdekt u laatste trends op het gebied van ITSM. Ook is er volop gelegenheid tot netwerken. Zo komt u gemakkelijk in gesprek met professionals die u verder kunnen helpen met verschillende IT-doelstellingen en uitdagingen. Deelname aan het evenement is gratis.

ISM Portal

Zernikepark 4
9747 AN Groningen

info@ismportal.nl
050 - 5791387